ابراهیم پور در واکنش به تجمع داوطلبان کنکور سراسری در برابر ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی:
مصوبه جنجالی تاثیر معدل در ماراتن کنکور دارای اشکالاتی است/ کمیسیون آموزش به صورت جد پیگیر حل ناعدالتی آزمونهای سراسری است
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به تجمع دانش آموزان و داوطلبان شرکت در کنکور سراسری در مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تاثیر قطعی معدل در کنکور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصتی برای ترمیم نمرات دانش آموزان و معدل آنها شده است اما باید بپذیریم که اشکالاتی به همراه ترازدهی ناعادلانهای به دنبال داشته است.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس؛
پژوهشهای علمی حوزه باید نظاممند و ناظر به نیازهای نظام باشد
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در نشست عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر اینکه پژوهشهای علمی حوزه باید نظاممند و ناظر به نیازهای نظام باشد، عنوان کرد: متاسفانه برخی پژوهشها که تلاشهای زیادی هم برای آنها صورت میگیرد، اما در عمل به کار نمیآید؛مرکز تحقیقات اسلامی مجلس میتواند مبدل خوبی برای تبدیل این دستاوردها و منشورات به قانون باشد.
پیام دکتر قالیباف در پی کسب مقام نخست المپیاد دانش آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی:
موفقیت دانش آموزان آیندهساز و تیزهوش ما را به افق پیشروی کشور امیدوارتر میسازد
رئیس مجلس شورای اسلامی، در پیامی کسب ۵ مدال طلای المپیاد نجوم بهدست دانشآموزان آیندهساز و تیزهوش ایرانی را به همۀ ملت ایران تبریک گفت.
منادی:
رد داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با بهانههای واهی در کمیسیون آموزش پیگیری میشود
رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: رد شدن پذیرفته شدگان به بهانههای سلیقهایرد داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با بهانههای واهی در کمیسیون آموزش پیگیری میشود همچون گزینه عکس پروفایل پذیرفتنی نیست، انتظار میرود هرچه سریعتر چنین موضوعاتی حل شود.
ابراهیم پور با اشاره به انتخاب معلمان عشایر از دل ایلات، مطرح کرد؛
سال تحصیلی عشایر را محدود به زمان خاص نکنید/ آموزش کوچ نشینان نیازمند تحولات نوین است
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه باید افراد خاصی را برای آموزش دانش آموزان عشایر تربیت کنیم، گفت: ضروری است معلمانی را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان کوچ نشین پرورش دهیم که از دل همان ایلات برخاسته باشند، به بیانی در دومینویی پیوسته برای تربیت دانش آموزان عشایر معلمان انتخابی بزرگ شده ایل باشند تا ریشه و اصالت زندگی عشایری حفظ شود.
موسوی زاده:
سیستم آموزشی کشور از گذشته مسکن وار کمبود معلم را جبران کرده است
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از قدیم با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده است،گفت: سیستم آموزشی کشور از گذشته کمبود نیروی انسانی خود را با سرباز معلم، حق التدریسها همان اضافه کاری معلمان، نیروهای خرید خدمات و سایر طرحهای دیگر به صورت مسکنی مقطعی جبران میکرد که به اصرار رهبر انقلاب برای حل مشکل کسری نیرو مقرر شد از طریق دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان اقدام شود.
جباری با انتقاد از عملکرد کانون ارزیابی مصاحبه فرهنگیان با قبول شدگان کنکور این دانشگاه خبر داد:
پیگیری ویژه وضعیت رد شدگان از طریق رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نسبت به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد کانونی موسوم به ارزیابی مصاحبه فرهنگیان و ایجاد یک سازوکار مضاعف برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان انتقاد کرد.
موسوی زاده با اشاره به تعیین تکلیف معلمان پیش دبستانی مطرح کرد؛
بازنشستگان تنها بخشی از کمبود معلم را جبران میکنند/ کمیسیون آموزش برای جذب معلمان در تمام طرحها تلاش میکند
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه پذیرش معلمان بازنشسته با پیشنهاد کمیسیون آموزش و وزارتخانه آموزش و پرورش بوده است، گفت: در چند روز گذشته رئیس جمهور مصوبه جذب ۷۰ هزار نیروی بازنشسته را صادر نموده است و همچنین کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را به صورت ویژه طرح مسئله کرده که اگر قرار است از نیروی بازنشسته آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت استفاده کنند، باید به صورت ۲۴ ساعته باشد که بتوان در مقطع ابتدایی نیز از حضور آنها بهره گرفت.
منادی با اشاره به ورود کمیسیون آموزش به بررسی اساسنامه نهضت سواد آموزی، مطرح کرد:
اساسنامه نهضت سوادآموزی میتواند در روند محرومیت زدایی آموزشی تاثیر گذار باشد
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی میتواند در روند محرومیت زدایی آموزشی تاثیر داشته باشد، گفت: بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی یعنی تحت پوشش قرار دادن تمام جمعیت آماری نیازمند آموزش؛ قطعا این بازنگری میتواند بخشی از محرومیت زدایی آموزشی را شامل شود.
مولوی:
۹۰ درصد از اعتبارات دانشگاهها صرف حقوق و دستمزد میشود
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه دانشگاهها و موسسات آموزشی با مشکلات بسیاری روبرو هستند، گفت: یکی از مهمترین چالشهای دانشگاهها این است که بالغ بر ۹۰ درصد از اعتبارات آنها صرف حقوق و دستمزد میشود و اساسا اعتباری برای رفاهیات دانشجویان فعالیتهای فرهنگی پژوهشی و عمرانی باقی نمیماند.