عظیمی راد در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس:
کمیسیون آموزش آخرین وضعیت ساماندهی نیروهای انسانی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرد/ لغو بخشنامه اجباری به کارگیری بازنشستگان فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این جلسه به بخشنامههای صادر شده از سوی وزارتخانه برای ساماندهی نیروی انسانی به صورت ویژه پرداخت شد، اظهار داشت: در نشست امروز به بخشنامههای جنجالی صادر شده از معاونت منابع انسانی، وزارتخانه آموزش و پرورش مبنی بر عدم به کارگیری خرید خدماتیها در مهر ماه امسال و همچنین عدم بازنشستگی فرهنگیان به صورت ویژه پرداخته شد.
راستینه خبر داد:
اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند/ آقاتهرانی رئیس شد
احمد راستینه از انتخاب اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در جریان نشست پیش از صحن علنی امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در این انتخابات حجتالاسلام مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس و سیدعلی یزدیخواه و امیرحسین بانکیپور به عنوان نواب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شدند.
راستینه خبر داد؛
انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی فردا برگزار میشود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست فردا (یکشنبه 21 مردادماه) این کمیسیون خبر داد.
جمالیان:
اصحاب رسانه انسانهای فداکاری هستند که به عنوان وجدان بیدار و زبان حقیقتجوی جامعه روشنگری و تلاش میکنند
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پیامی گفت: اصحاب رسانه انسانهای پرتلاش و فداکاری هستند که در کسوت شرافتمندانه خبرنگاری، به عنوان وجدان بیدار، چشم بینا و زبان حقیقتجوی جامعه، قدم در عرصه روشنگری نهاده و تلاش میکنند تا با انعکاس به موقع اخبار، به بهترین شکل ممکن، رسالت حرفهای خود را انجام دهند.
انتقاد عظیمی راد از بکارگیری معلمان بازنشسته برای جبران کمبود نیروی انسانی در مدارس:
بهکارگیری نیروهای بی انگیزه برای تدریس فرزندان این سرزمین تبعات گرانی خواهد داشت
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشنامههای کذایی باید از سوی دولت ابطال شود، گفت: آموزش و پرورش کشور از ممنوعیت بازنشستگی فرهنگیان که تمایل و انگیزهای برای تدریس در سیستم آموزشی ندارند خودداری کند چراکه به کارگیری بالاجبار معلمان بازنشسته تبعات گرانی را برای توسعه و آینده کشور به همراه خواهد داشت.
مولوی به رشد مدارس لندنی در ایران هشدار داد؛
هزینه میلیاردی آموزش در سایه بی توجهی وزارتخانه به آموزشهای بین المللی/ پارادوکسی جهانی دامن آموزش و پرورش ایران را گرفته است
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس رشد مدارس لندنی در ایران را با هزینههای میلیاردی هشداری جدی برای سیستم آموزشی کشور دانست، گفت: مسئولان چنین مجموعههایی تلاش میکنند با آموزش بین المللی به کودکان این سرزمین زمینه حضور آنها را در مدارس خارجی فراهم کنند به بیانی این مجموعهها با لینک شدن ما بین دانش آموزان ایرانی شرایط را برای حضور آنها در خارج از کشور با هزینههای میلیاردی فراهم میکنند.
عظیمی راد در نامهای به رئیس جمهور مطرح کرد؛
وزرای انتخابی پایبند به سیاستهای کلان ابلاغی مقام معظم رهبری باشند
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نامهای خطاب به رئیس جمهور دولت چهاردهم خواستار معرفی گزینههای اصلح برای وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و وزراتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی شد.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:
صحرایی برای توضیح درباره علت صدور بخشنامه جنجالی عدم بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری به مجلس میآید
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش برای توضیح درباره بخشنامه جنجالی عدم بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری، گفت: تعداد اندکی از فرهنگیان که به سن بازنشستگی رسیدهاند تمایل به عدم همکاری با سیستم آموزشی کشور را دارند با تمام این تفاسیر اگر یک نفر هم مایل به ادامه همکاری نباشد، مشمول قانون بوده و باید طبق قوانین بازنشستگی با آنها برخورد شود.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی؛
دریافت هزینه ثبت نام در مدارس دولتی غیرقانونی است
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه والدین میتوانند از مدیران متخلف به دیوان عدالت اداری شکایت کنند، گفت: ارائه بخشنامه برای دریافت شهریه از سوی مدیران مدارس دولتی با هر عنوان و دلیلی خلاف قانون بوده و قابلیت شکایت و پیگیری از سوی مجاری قضایی برای آن وجود دارد.
مولوی در آستانه تشکیل کابینه جدید دولت چهاردهم:
ایجاد فرصت برابر آموزشی و عدالت اجتماعی بین فرهنگیان از اولویتهای وزیر پیشنهادی آموزشوپرورش باشد
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پارامترهای نامطلوب آموزشی و تربیتی در چند سال گذشته نیازمند بازنگری کلی است، افزود: شاخصهای مطلوب آموزشی و تربیتی نیازمند وزیری با اندیشهای تحولگرا و پویا، عزم و ارادهای محکم برای تغییر است تا با ایجاد تحول در ساختار و محتوا و روشها امید و انگیزه را در کالبد آموزش و پرورش جاری و ساری نماید.