خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
لیست اخبار صفحه :4
سیمایی صراف معیشت اساتید دانشگاه را در اوج توجه قرار دهد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
[1403/06/13 - 12:35]

سیمایی صراف معیشت اساتید دانشگاه را در اوج توجه قرار دهد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس دوازدهم با بیان اینکه نباید وزیر علوم با اقدامات نسنجیده فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کند، گفت: امروز در حوزه دانشگاهی مشکلات متعددی تلنبار شده است، کمبودهای حوزه دانشگاه، مشکلات معیشتی اساتید، اعتبارات نامناسب بودجه‌ای در حوزه پژوهش‌های دانشگاهی، تامین تجهیزات آزمایشگاه‌های تخصصی و….. انتظار می‌رود سیمایی صراف به این حوزه ورود و به آنها رسیدگی کند.

وزیر آموزش و پرورش متعهد به تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات شده است
رحیمی:
[1403/06/13 - 10:08]

وزیر آموزش و پرورش متعهد به تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات شده است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تعهدات وزیر آموزش و پرورش در جلسات رای اعتماد وزرا، گفت: وزیر آموزش و پرورش متعهد به تعیین تکلیف معلمان طرح‌های مختلف از جمله خرید خدماتی‌ها شد و مقرر گردید طبق برنامه‌ریزی تعریف شده این گروه از معلمان طی پروسه زمانی مشخص به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

برقراری عدالت آموزشی ضرورت دارد/متاسفانه کلید موفقیت دانش آموزان برتر در کنکور، سکونت در پایتخت و شهرهای بزرگ است
کنعانی با انتقاد از سهم 7 درصدی مدارس دولتی از برترین‌های کنکور سراسری؛
[1403/06/11 - 15:30]

برقراری عدالت آموزشی ضرورت دارد/متاسفانه کلید موفقیت دانش آموزان برتر در کنکور، سکونت در پایتخت و شهرهای بزرگ است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه متاسفانه کلید موفقیت دانش آموزان برتر در کنکور سکونت در پایتخت و شهرهای بزرگ است، گفت: قطعاً مدیران آموزش و پرورش باید تدابیری برای برقراری عدالت آموزشی در همه مناطق کشور فراهم کنند.

شکاف طبقات آموزشی در سهم ناچیز مدارس دولتی از برترین‌های کنکور نمایان شد
عظیمی راد با هشدار به فاصله طبقاتی آموزشی در کشور؛
[1403/06/11 - 09:49]

شکاف طبقات آموزشی در سهم ناچیز مدارس دولتی از برترین‌های کنکور نمایان شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به سهم ۷ درصدی مدارس دولتی از رتبه‌های برتر کنکور؛ گفت: بخشی از فاصله طبقاتی که امروز آن را در کاهش سهمیه مدارس دولتی از برترین‌های آزمون سراسری مشاهده می‌کنیم، به مصوبه‌ها و بخشنامه‌های غیر کارشناسی آموزشی برمی‌گردد که به جای رفع خلأها از آن دفاع می کنند، نتایج خروجی امسال کنکور علناً تلنگری بر مسئولان آموزشی است.

۳۰ ساعته شدن تدریس معلمان غیر انتفاعی به افزایش انگیزه آنها ختم می‌شود
عظیمی راد:
[1403/06/10 - 18:24]

۳۰ ساعته شدن تدریس معلمان غیر انتفاعی به افزایش انگیزه آنها ختم می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مبنی بر مقاومت از ۳۰ ساعته شدن تدریس معلمان مدارس غیرانتفاعی که شهریه پایینی دارند و توان پرداخت آن را ندارند، گفت: چنین تحلیل‌هایی چندان خوشایند نیست، دوگانگی گفتمان در سخنان این مقام مسئول دو برداشت کلی دارد یا شهریه مدارس غیردولتی را افزایش دهید و یا اینکه ساعت تدریس این گروه از معلمان را کاهش دهید که هر دو حالت خطای مطلق سیستم آموزشی کشور خواهد بود.

موضوع هوش مصنوعی وارد کتب درسی شود /حل مشکل استخدامی طرح‌های مختلف معلمان از قول‌های وزیر آموزش و پرورش است
احمدی:
[1403/06/10 - 16:57]

موضوع هوش مصنوعی وارد کتب درسی شود /حل مشکل استخدامی طرح‌های مختلف معلمان از قول‌های وزیر آموزش و پرورش است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش در مجلس، گفت:علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.

دانش آموزان مدارس دولتی از برترین‌های ماراتن کنکور جا مانده‌اند/ برخی از بخشنامه‌های غیر کارشناسی افزایش شکاف طبقاتی آموزشی را به دنبال دارد
فیاضی به مسئولان آموزشی کشور هشدار داد؛
[1403/06/10 - 15:12]

دانش آموزان مدارس دولتی از برترین‌های ماراتن کنکور جا مانده‌اند/ برخی از بخشنامه‌های غیر کارشناسی افزایش شکاف طبقاتی آموزشی را به دنبال دارد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار پایین برترین‌های کنکور سراسری از مدارس دولتی تلنگری به مسئولان آموزشی است، گفت: آمار انتشاری از آزمون سراسری امسال عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد، چرا پایتخت از برترین‌های کنکور سهم بسزایی دارد، این مسئله نشان از شکاف طبقاتی در حوزه آموزش را می‌دهد.

مصاحبه‌های دو وزیر آموزشی بی‌اعتمادی به همراه دارد/ لغو یا اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خواسته کمیسیون آموزش مجلس است
عظیمی‌راد با انتقاد از خلف وعده دو وزیر در شروع کار؛
[1403/06/09 - 15:57]

مصاحبه‌های دو وزیر آموزشی بی‌اعتمادی به همراه دارد/ لغو یا اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خواسته کمیسیون آموزش مجلس است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گزارشات رای اعتماد کمیسیون به هر دو وزیر پیشنهادی علوم و آموزش و پرورش، مسئله تاثیر قطعی معدل در کنکور به صورت ویژه مطرح شد، گفت: متاسفانه در چند روز گذشته هر دو وزیر طی مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما داشتند کلمات، جملات و موضع گیری‌هایی را مطرح کرده‌اند که نقض مواضع خود در کمیسیون آموزش بوده این مسئله دو نکته منفی به همراه دارد، نخست اینکه دانش آموزان و خانواده آنها نسبت به عملکرد کمیسیون بی اعتماد می‌شوند و از طرفی تمام وعده‌هایی که دو وزیر آموزشی کشور دادند به نوعی زیر سوال می‌رود.

آخرین اخبار