در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون آموزش با رؤسای مؤسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی مطرح شد؛
سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید دارای اساسنامه و درآمد پایدار شود/ تأمین و امنیت غذایی مردم به عملکرد سازمان تات بستگی دارد
رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در بازدید از موسسه تحقیقات و اصلاح و تهیه نهال و بذر، نشست مشترکی با رئیس سازمان تات و مؤسسات و مراکز پژوهشی حوزه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی داشتند و در این نشست بر تدوین اساسنامه برای سازمان تات تأکید شد.
در اولین رویداد تعاملی نوآوران بخش عمومی و پارلمانی با قانونگذاران( پارلینو) مطرح شد؛
نقش پررنگ نخبگان با روشهای نوین در حمکرانی بیبدیل است
اولین رویداد تعاملی نوآوران بخش عمومی و پارلمانی با قانونگذاران( پارلینو) با همکاری مرکز نوآوری قوه مقننه و مرکز پژوهشهای مجلس برگزار شد.
سیاهکلی با استقبال از تشکیل شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی؛
حرکت کشور در هوش مصنوعی باید کاملاً جهشی باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در هوش مصنوعی باید حرکتمان کاملاً جهشی باشد و نباید خطی حرکت کنیم، عنوان کرد: در این حوزه کاملاً باید نمایی حرکت کنیم؛ یعنی دو یا سه سال بعد به اندازه بیست تا سی سال جابهجا شده باشیم. اگر این کار را نکنیم جزو کشورهای عقبمانده میمانیم و هزینهها بالا و کیفیت کارمان پایین میآید.
خضریان در مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی فیلم «ضد»:
مهمترین دلیل نفوذ، عدم گزینش درست افراد حتی برای جایگاههای غیر مؤثر است
نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: مهمترین دلیل نفوذ، عدم گزینش درست افراد حتی برای جایگاههای غیر مؤثر است که میتواند در یک مجموعه زمینهساز یک نفوذ بزرگ را فراهم کند تا جایی که حتی این فرد به واسطه افراد دیگر، مورد اعتماد شهید بهشتی نیز قرار میگیرد.
قاسمی پور با انتقاد از عدم پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی:
دولت نمیتواند مسئله کمبود معلم را کتمان کند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی در نشست کمیسیون در خصوص اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی برای موضوع کمبود معلم، گفت: سئوالات در این خصوص همچنان بی جواب مانده و دولت نمیتواند مسئله کمبود معلم را کتمان کند.
فلاحی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون آموزش با حضور صحرایی و غیبت لطیفی:
تصمیمگیری در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ در موضوع «کمبود معلم» به جلسه بعد موکول شد
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری برای رفع کمبود معلم، گفت: پس از بحث و بررسی بسیار در خصوص ابعاد ماجرای کمبود معلم، نهایتا مقرر شد؛ یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع توضیحات وی در خصوص اعمال ماده 234 و ارائه گزارش آن به صحن مجلس، تصمیم گیری شود.
راستینه نشست کمیسیون فرهنگی را تشریح کرد:
تصویب دو لایحه فرهنگی و هنری برای همکاری فی مابین ایران با پرتغال و لهستان
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی دو لایحه موافقتنامه همکاری فی مابین ایران با کشورهای پرتغال و لهستان در حوزههای فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: سند توسعه ورزش بانوان با توجه به مباحث فقهی و حقوقی مبتنی بر هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
پاسخ به 40 سوال از عملکرد مجلس شورای اسلامی
سوال سیزدهم: مجلس برای حجاب چه اقدامیانجام داد؟
به شما حق میدهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق میدهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش میکنیم به مهمترین، پرتکرارترین و صریحترین پرسشهایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح میشود، خیلی صریح پاسخ دهیم.
پاسخ به 40 سوال از عملکرد مجلس شورای اسلامی
سوال یازدهم: مجلس یازدهم برای معلمان چه اقداماتی انجام داد؟
به شما حق میدهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق میدهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش میکنیم به مهمترین، پرتکرارترین و صریحترین پرسشهایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح میشود، خیلی صریح پاسخ دهیم.
وحیدی تشریح کرد:
توسعه فضای آموزشی کشور با مصوبات مجلس در قانون برنامه هفتم توسعه
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، مصوبات مجلس در برنامه هفتم توسعه در خصوص توسعه فضاهای آموزشی را تشریح کرد.