خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 17:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی تشریح کرد:

توسعه فضای آموزشی کشور با مصوبات مجلس در قانون برنامه هفتم توسعه

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، مصوبات مجلس در برنامه هفتم توسعه در خصوص توسعه فضاهای آموزشی را تشریح کرد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به مصوبات عمرانی مجلس برای توسعه بخش‌های مختلف به ویژه حوزه آموزش، عنوان کرد: مجلس دو مصوبه مهم داشت که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از آن منتفع خواهد شد و موجب توسعه فضای آموزشی در کشور می‌شود.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواد 14 و 18 قانون برنامه هفتم توسعه ، تصریح کرد: در ماده 18 قانون برنامه هفتم توسعه 2 دهم درصد از 9 درصد ارزش افزوده برای تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات مدارس در نظر گرفته شده که از این حکم، عددی حدود سالانه 15 هزار میلیارد تومان به سازمان نوسازی خواهد رسید.



وی ادامه داد: با توجه به اینکه 2 دهم درصد از مالیات بر ارزش افزوده، یک چهل و پنجم قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و رقم کامل این قانون 680 هزار میلیارد تومان باشد، سالانه به حوزه نوسازی مدارس از این محل حداقل 15 هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.



وحیدی تصریح کرد: از سوی دیگر در ماده 14 لایحه برنامه هفتم توسعه نیز درباره هزینه کرد 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی با اولویت هزینه کرد دو سوم از این رقم در مناطق محروم حکم خوبی آمده است که از این محل نیز کمک شایانی به حوزه آموزش می‌شود.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: از این محل برای حوزه های بهداشت روستایی، آب شرب روستایی، راه روستایی و مدارس  می‌توان استفاده کرد که به منظور محرومیت زدایی این رقم در نظر گرفته می‌شود.



به گزارش خانه ملت در ماده 14 لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: دولت مکلف است یک سوم از سه درصد (3%) درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی را بر اساس سهم هر استان در ارزش تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی که بر مبنای قیمت صادراتی این سه محصول ارزش گذاری می‌شود به استان‌های نفت خیز و گاز خیز و دو سوم باقیمانده را به شهرستان‌ها، بخشها و دهستان‌های کمتر توسعه یافته که بر اساس شاخصهای توسعه نیافتگی توسط سازمان تعیین می‌شوند، تخصیص دهد.



همچنین در ماده 18 لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: دولت مکلف است 2 دهم واحد درصد از 9 درصد ارزش افزوده را جهت تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات مدارس دولت آموزش و پرورش به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و فنی و حرفه ای اختصاص دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372343
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار