عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر لزوم تصمیم‌گیری عادلانه و آرامش‌بخش در موضوع کنکور گفت: مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مسیر ورود داوطلبان، به‌ویژه در مناطق محروم، به دانشگاه‌ها هموارتر شده و فشارهای روانی از دوش دانش‌آموزان و خانواده‌ها برداشته شود.

کرد؛ بی‌توجهی به معدل پایه یازدهم، ناامیدی داوطلبان کنکور را رقم می‌زند/ پشت‌کنکوری‌سازی جوانان به ضرر کشور است

علی کرد نماینده مردم در مجلس دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در اظهار نظری درباره موضوع کنکور و تصمیماتی که از سوی مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اتخاذ می‌شود، گفت: تصمیمات مربوط به تاثیر معدل در کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است چند نکته اساسی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت‌آباد در مجلس افزود: در مرحله نخست باید همه امور به‌گونه‌ای تسهیل شود تا بستر مناسب برای آماده‌سازی فرزندان این مرز و بوم، اعم از دختران و پسران داوطلب کنکور، فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کنکور یکی از مهم‌ترین مراحل تعیین‌کننده سرنوشت جوانان کشور است، تأکید کرد: بنده سال‌های متمادی در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم خدمت کرده‌ام و از نزدیک با مسائل کنکور، انتخاب رشته و دغدغه‌های دانش‌آموزان آشنا هستم. بر همین اساس معتقدم مجلس در قانون‌گذاری، دولت در تدوین آیین‌نامه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبات خود باید به‌گونه‌ای عمل کنند که داوطلبان در مناطق برخوردار و محروم بتوانند با سهولت بیشتری وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شوند.

صدای دانش آموزان را از کمیسیون آموزش بشنوید

وی با اشاره به نقش نمایندگان حوزه آموزش، گفت: احسان عظیمی‌راد همکار گرامی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از فرهنگیان دلسوز و آشنا با مشکلات معلمان و داوطلبان کنکور است و ارتباط مستمر ایشان با جامعه آموزشی و داوطلبان از طریق شبکه‌های ارتباطی مختلف، نشان‌دهنده شنیده‌شدن صدای آموزش کشور در مجلس است، بر همین اساس صدای کمیسیون آموزش صدای دانش اموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید این کشور است.

کرد با تاکید بر احترام ویژه به تلاش‌های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: با وجود زحمات ارزشمند این شورا در طول سال‌های پس از انقلاب، لازم می‌دانم به‌عنوان فردی برخاسته از بدنه آموزش و پرورش، بر چند نکته کلیدی تأکید کنم؛ از منظر آموزشی و روانی، معدل پایه یازدهم باید به‌صورت مثبت و به نفع دانش‌آموزان در کنکور لحاظ شود و در کنار آن، سهم ۴۰ درصدی نمرات پایه دوازدهم نیز حفظ شود. این رویکرد به عدالت آموزشی نزدیک‌تر بوده و انگیزه و امید دانش‌آموزان پرتلاش و نخبه را افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و داوطلبان دغدغه‌های جدی دارند و امیدوارند فرزندانشان در دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور یا غیرانتفاعی پذیرفته شوند. اگر معدل پایه یازدهم به‌صورت مثبت لحاظ نشود، بسیاری از داوطلبان از رقابت بازمی‌مانند و این مسئله به افزایش پشت‌کنکوری‌ها، نگرانی خانواده‌ها و دلسردی دانش‌آموزان منجر خواهد شد.

کرد در ادامه با خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: از دکتر پزشکیان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی  که تجربه همکاری با ایشان را در مجلس دهم داشته‌ام و فردی فرهنگ‌دوست هستند، انتظار می‌رود نسبت به مطالبه به‌حق داوطلبان و خانواده‌ها توجه ویژه داشته باشند؛ مطالبه‌ای که کمیسیون آموزش مجلس نیز بر آن تأکید دارد و هدف آن تقویت عدالت آموزشی و کاهش اضطراب دانش‌آموزان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای  اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی با درک اهمیت این مطالبه ملی، تصمیمی اتخاذ کنند تا فرزندان این سرزمین بتوانند بدون فشارها و موانع غیرضروری، با آرامش و امید بیشتری مسیر آینده علمی خود را دنبال کنند. /

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha