فلاحی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش:
نماینده بروجرد از پاسخهای وزیر آموزش و پرورش قانع نشد/ انتقاد از تأثیر قطعی معدل در شرایط نبود یکسان در مدارس کشور
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش در خصوص چگونگی اعمال تأثیر قطعی معدل در نتایج کنکور و رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی، گفت: نماینده سئوال کننده از پاسخهای وزیر آموزش و پرورش قانع نشد.
اسماعیلی با اشاره به کثرت دانش آموزان اتباع و هزینه گزاف آموزش آنها:
حمایت مالی سازمان های بین المللی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان اتباع خارجی کافی نیست
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه براساس برخی گزارشها، سال تحصیلی آینده حدود 300 هزار دانشآموز از اتباع خارجی در انتظار دریافت خدمات تحصیلی در کشور هستند، رقمهایی که سازمان ملل متحد و برخی از سازمانهای بینالمللی برای پوشش و تأمین هزینه این خدمات طرح میکنند، را ناکافی دانست.
سعیدی:
استفاده از ساختمان مازاد سایر دستگاهها کوتاهترین راه حل برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه فرهنگیان است
نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان متولی اصلی تربیت معلم در کشور است،گفت: کوتاهترین راه حل برای رفع مشکل کمبود خوابگاه دانشگاه فرهنگیان استفاده از عمده ساختمانهای مازاد آموزشی و فضای خوابگاهی استانها است بسیاری از این ساختمانها بلاء استفاده باقی مانده است اگر دستگاهها و سازمانها همکاری کنند بی تردید شاهد حل مشکل این عزیزان خواهیم بود.
فلاحی با اشاره به حضور مسئولان سازمان سنجش و آموزش و پرورش:
انتقال گلایهها و اعتراضات داوطلبان به مسئولان برگزاری کنکور/ فرمول پیچیده و عادلانهای برای محاسبه تراز داوطلب به کار گرفته شده است
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه در نشست امروز کمیسیون گلایهها و اعتراضات داوطلبان به مسئولان برگزاری کنکور منتقل شد، گفت: محاسبه تراز داوطلبان با توجه به وجود تفاوت نمرات در سالها و نظامهای مختلف آموزشی با پیچیدگی ویژهای همراه بود و اعضای کمیسیون معتقدند باید در این زمینه در اقناع سازی بیشتری از سوی دستگاههای ذی ربط صورت میگرفت.
منادی سفیدان با اشاره به جایگاه دانشگاه پیام نور:
مجلس مصوبهای مبنی بر انحلال یا ادغام دانشگاه پیام نور نخواهد داشت/ زیرساختهای دانشگاه پیام نور باید تقویت شود
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مجلس مصوبهای مبنی بر انحلال یا ادغام دانشگاه پیام نور نخواهد داشت، گفت: زیرساختهای دانشگاه پیام نور باید تقویت شود.
قاسم پور در پی دیدار با زنان موکبدار در ایام اربعین حسینی در یادداشتی تاکید کرد؛
ارائه خدمت در قالب موکبدار مراسم اربعین؛ تجربه اجتماعی خاصی برای زن ایرانی میسازد
رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در پی دیدار با زنان موکبدار برای مراسم پیادهروی اربعین در یادداشتی حضور کنشگرانه آنها در قالب موکبدار را فرصتی مغتنم جهت تجربه اجتماعی خاص برای زن ایرانی دانست.
طاهری از چرایی اّفت فروش فرش ایرانی میگوید:
گرههای کور بر تار و پود فرش ایرانی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نمایشگاههای جهانی فرش را مسیری برای توسعه و رونق صنعت فرش دانست و گفت: حمایت از تولیدکنندگان فرش ایرانی برای حضور در جشنوارهها و نمایشگاههای ملی و بین المللی که میتواند توانمندی فعالان این عرصه را پررنگ کند.
اعظمی:
روسای دو قوه به مشکلات دانشگاه فرهنگیان ورود کنند/ مجلس مشکلات دانشگاه فرهنگیان را در برنامه هفتم توسعه ویژه ببیند
نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حدود 70 درصد فضای دانشگاه فرهنگیان نیازمند بازسازی است، گفت: دانشگاه فرهنگیان با مشکلاتی همچون نبود زیر ساختهای لازم، فرسوده بودن ساختمان ها، کمبود فضای خوابگاه و کمبود تجهیزات مواجه است، با این وجود برای توسعه و افزایش کیفیت در تلاش است؛ از شخص رییس جمهور و دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به مشکلات این دانشگاه در اسرع وقت ورود داشته باشند.
قاسمیپور در گفتوگو با خانه ملت؛
«کیفیت آموزش»؛ اصل مطلبی که مجلس در طرح رتبهبندی معلمان پیگیر آن بود
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط ارتقاء سطح کیفیت آموزش برای معلم فراهم شود، گفت: اصل مطلبی که ما دو سال پیش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بحث رتبهبندی درمورد معلمان پیگیر آن بودیم، بحث کیفیت آموزش بود.
جباری خواستار شد:
تقویت دانشگاه پیام نور در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گیرد
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره خواست دولت مبنی بر ادغام دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاهها در برنامه هفتم توسعه، گفت: انحلال یا ادغام دانشگاه پیام نور از دستور کار کمیسیون تلفیق خارج شود.