خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/22 - 12:00
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
آریایی‌نژاد:

وزارت بهداشت امکانات مناسب برای مقابله با «تب دنگی» در مناطق درگیر فراهم کند/ مراقب سودجویان از شیوع «تب دنگی» باشید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تأکید بر این‌که تجویز پماد برای مقابله گزش حشرات باید توسط پزشک متخصص باشد، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از بیماری «تب دنگی» و یا هر بیماری دیگر می‌تواند مهم‌ترین اصل برای مقابله با بیماری باشد؛ متأسفانه بارها شاهد بودیم در شرایط بحرانی با شیوع بیماری‌ها، گروهی سوء استفاده‌گر اقدام به سودجویی از وضعیت بحرانی داشته‌اند.

احمد آریائی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد شیوع تب دنگی و اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با رشد آن در کشور، گفت: تب دنگی  بیماری عفونی است که توسط پشه‌هایی به نام آئدس منتقل می‌شود، انتقال بیماری تب دنگی تنفسی نیست که موجب نگرانی عموم جامعه شود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در خصوص شیوع بیماری تب دنگی نگرانی نداشته باشند، افزود: رشد ابتلا به تب دنگی عموما در مناطق گرمسیری اتفاق می‌افتد، این مناطق محل مناسبی برای  تکثیر پشه‌هاهستند؛ از طرفی باران‌های زیاد و تجمع آب در اماکن می‌تواند شرایط مناسبی برای رشد اینگونه از پشه‌ها را فراهم کند، فراموش نکنیم استرس و فشار روانی منجر به کاهش ایمنی بدن خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه تجویز پماد برای مقابله گزش حشرات باید توسط پزشک متخصص باشد، اظهار داشت: اطلاع رسانی برای پیشگیری از بیماری تب دنگی و یا هر بیماری دیگر می‌تواند مهمترین اصل برای مقابله با بیماری باشد؛ متاسفانه بارها شاهد بودیم در شرایط بحرانی با شیوع بیماری‌ها، گروهی سوء استفاده گر اقدام به سودجویی از وضعیت بحرانی داشته‌اند، اگر قرار به استفاده از پمادی برای مردم است باید از طریق پزشکان اقدام به تامین پماد کنند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه فصل تابستان شرایط مسافرت مردم بیش از سایر فصول سال است، گفت: پیشگیری بهتر از درمان است برای مبارزه با شیوع تب دنگی در کشور باید اطلاع رسانی بسیاری صورت بگیرد مردم در این فصل بیشتر از سایر فصول مسافرت می‌کنند که همین مسئله منجر می‌شود تا در معرض آسیب‌های بیشتری در حوزه بهداشتی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه پشه‌ها بیشتر درمحیط‌های روباز رشد دارند، گفت: زنجیره‌ انتقال  از فردی که آلوده شده به افراد سالم است،بی تردید شناخت عوامل آن و پیشگیری بهترین راه برای مبارزه با این بیماری است چرا که پشه‌ها رو به افزایش هستند و ما نمی‌توانیم به طور کامل آنها را نابود کنیم .

این نماینده مردم در مجلس بهترین اقدام را پیشگیری دانست و افزود: مردم باید خود را در برابر این بیماری حفظ کنند،  در واقع پشه دنگی با مکیدن از خون افراد مبتلا این بیماری را به افراد سالم  منتقل می کند  و درمان نگهدارنده ای مانند سرماخوردگی دارد که داروی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است، بیماران باید تقویت شوند تا ایمنی بدن آنان کاهش پیدا نکند.

آریایی نژاد با بیان اینکه رسانه‌ها باید به صورت نوشتاری، دیداری و شنیداری و به صورت مجازی برای مردم اطلاع رسانی کنند،خاطرنشان کرد: سطح  آگاهی مردم باید افزایش پیدا کند تا کمک شایانی برای پیشگیری از این بیماری صورت گیرد و راهی برای قطع زنجیره و عدم گسترش آن باشد قطعاً باید وزارت بهداشت با در اختیار قرار دادن امکانات برای استان‌ها و شهرستان‌های درگیر این بیماری از افزایش آن جلوگیری کند.

 این نماینده مجلس دوازدهم  تصریح کرد: در واقع باید مراقب سودجویان در  زمینه رساندن دارو به بیماران باشیم، البته بنده در جریان نیستم که وزارت بهداشت پمادهایی برای محل گزش حشرات در اختیار مناطق محروم قرار داده یا خیر، اما پیشنهاد می‌کنم که این اقدام را انجام دهد تا از افزایش این بیماری جلوگیری شود./

 

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380476
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار