خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/10/07 - 17:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان:

شیوع آنفلوانزای بزی صحت ندارد

**نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شیوع آنفلوانزای بزی در کشور را تکذیب کرد.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص شیوع آنفلوانزای بزی در کشور گفت: شیوع آنفلوانزای بزی تکذیب می‌شود، این آنفلوانزا تنها تب کیو است که در هلند اتفاق افتاده و بیماری میکروبی است.

وی یادآور شد: تب کیو از آنجا که از بز، گوسفند و میش و... به انسان سرایت می‌کند و علایمی شبیه آنفلوانزا دارد به غلط موسوم به آنفلوانزای بزی شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنفلوانزای بزی به طور عمده از طریق ادرار، ترشحات و مدفوع حیوان به انسان سرایت می‌کند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص آنفلوانزای خوکی گفت: موج اول آنفلوانزای نوع اچ . وان . ان‌.یک در کشور به پایان رسید در حالی که به نظر می‌رسید تبعات و تلفات زیادی را به همراه داشته باشد اما با تدابیر و پیش‌بینی‌های مناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع خوشبختانه به کنترل درآمد.

شهریاری خاطر نشان کرد: برای کنترل و مقابله با آنفلوانزای خوکی موسوم به (اچ. وان. ان . یک ) 5/2 تا 3 میلیون دز واکسن به کشور وارد شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزای خوکی را برای افراد های ریسک (پرخطر) و پرسنل بیمارستان در نظر گرفته است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن آنفلوانزای خوکی موسوم به (اچ.وان.ان.یک) از انستیتو پاستور فرانسه خریداری و وارد شده است.

شهریاری یادآور شد: واکسن آنفلوانزای خوکی موسوم به (اچ.وان.ان.یک) برای افرادی که دارای مشکلات کلیوی، مغزی، قلبی و... هستند و نیز زنان حامله خریداری شده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اثربخشی واکسن آنفلوانزای خوکی گفت: باید پس ازترزیق بررسی شود که واکسن آنفلوانزای خوکی چه اندازه اثربخشی یا ... دارد. 

  • کد خبر : 12839
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار