رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر علوم برای پاسخ‌گویی به سؤالات نمایندگان  در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: وزیر علوم در این نشست گزارشی درباره وضعیت رشد علمی کشور ارائه داد و مقرر شد این موضوعات در کمیته برنامه هفتم وزارت علوم مجدداً بررسی و نتایج آن در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

بررسی آمایش دانشگاه‌ها و تقویت دانشگاه ملی مهارت در کمیسیون آموزش

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با تشریح نشست امروز (دوشنبه، ۱۰ آذرماه) کمیسیون، گفت: حسین سیمایی‌صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به همراه معاونان وزارتخانه برای پاسخ‌گویی به سؤالات نمایندگان در حوزه‌های مختلف آموزشی و علمی در این نشست حضور یافتند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه ویژه به «دانشگاه ملی مهارت» و موضوع آمایش دانشگاه‌های از جمله دانشگاه پیام‌نور از محورهای اصلی جلسه بود، افزود: برخی نمایندگان پیشنهاد دادند تعدادی از واحدهای دانشگاه پیام‌نور ادغام یا کاربری آن‌ها به دانشگاه ملی مهارت تبدیل شود؛ قرار شد بررسی‌های میدانی با محوریت آمایش سرزمینی و با توجه به الزامات قانون برنامه هفتم توسعه انجام و نتیجه آن به کمیسیون ارائه شود.

رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به ضرورت ارتقای رتبه علمی کشور و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای وزارت علوم در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: وزیر علوم گزارشی درباره وضعیت رشد علمی کشور ارائه داد و مقرر شد این موضوعات در کمیته برنامه هفتم وزارت علوم بار دیگر بررسی و نتایج آن در اختیار نمایندگان قرار گیرد. همچنین درباره اعتبارات و بودجه عمومی وزارت علوم، تصمیم بر بازنگری و اصلاح ساختارهای مالی گرفته شد.

منادی با تأکید بر اینکه «احکام برنامه هفتم توسعه» یکی از محورهای سؤالات نمایندگان بود، یادآور شد: یکی از این احکام وزارت علوم را مکلف می‌کند سهم مهارت‌آموزی را افزایش دهد و بخشی از دانشگاه‌ها را به سمت رشته‌ها و دروس مهارتی هدایت کند. با توجه به اینکه هنوز اقدام عملیاتی موثری در این زمینه انجام نشده است، مقرر شد وزارت علوم بازنگری لازم را انجام داده و برنامه اجرایی خود را برای تحقق سهم ۴۰ درصدی آموزش‌های مهارتی به کمیسیون ارائه کند.

وی در ادامه افزود: درباره رشته‌هایی مانند کشاورزی، سرانه دانشجویان در دانشگاه‌های عادی و دانشگاه ملی مهارت نیز توضیحاتی مطرح شد و مقرر گردید این موارد مورد بازنگری قرار گیرد و توجه بیشتری به دانشگاه‌های مهارتی صورت پذیرد.

این نماینده مجلس دوازدهم در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع، برخی از نمایندگان حاضر در کمیسیون از توضیحات وزیر علوم قانع شدند و تعدادی از نمایندگان نیز درخواست بررسی بیشتر و پیگیری مشکلات به‌صورت حضوری را داشتند. /

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha