عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بسیاری از نیازهای دانش‌آموزان در آینده در کتب درسی پیش‌بینی نشده است، نحوه زندگی اجتماعی و تعامل با یکدیگر را در گرو مدرسه محوری دانست.

نحوه زندگی اجتماعی و تعامل با یکدیگر در گرو مدرسه محوری/ آموزش و پرورش غفلت کرده است

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت مدرسه‌محوری، گفت: مدرسه محوری یکی از مواردی است که در اسناد بالادستی به آن توجه شده است؛ در این مهم مدارس مسئول تصمیم‌های مربوط به مسائل مالی و آموزشی، به کارگیری نیروها و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اداره مدرسه با توجه به فرهنگ و موقعیت جغرافیایی خود هستند.

حجم بخش‌نامه‌های مدارس زمان لازم برای ارائه آموزش‌های غیررسمی را محدود کرده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در آموزش و پرورش کشور به موضوع مدرسه محوری توجهی نشده است، افزود: استقلال مدارس یکی از ضروریات است و حجم بخشنامه‌های مدارس زمان لازم برای ارائه آموزش‌های غیررسمی را محدود کرده و مسئولان ناچارند پاسخگوی بخشنامه‌ها باشند.

بسیاری از نیازهای دانش‌آموزان در آینده در کتب درسی پیش‌بینی نشده است

وی اظهار کرد: در مدرسه‌محوری می‌توان با آموزش‌های رسمی، آموزش‌های غیررسمی بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را پوشش داد، بسیاری از نیازهای دانش‌آموزان در آینده در کتب درسی پیش‌بینی نشده این درحالی است که آموزش این مسائل یکی از الزامات است.

برای مدرسه محوری می‌توان زمانی در اختیار مدارس قرار داد تا مدارس با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی و فرهنگی منطقه‌ خود آموزشهای متناسب را به دانش‌آموزان ارائه دهند

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به راهکارهای لازم برای تحقق مدرسه‌محوری، خاطرنشان کرد: برای این مهم می‌توان زمانی در اختیار مدارس قرار داد تا مدارس با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی و فرهنگی منطقه‌ خود آموزشهای متناسب را به دانش‌آموزان ارائه دهند زیرا برخی آموزش‌های غیررسمی برای دانش‌آموزان امروزی از آموزش‌های معمولی و کتابی ضروری‌تر است.

وی تاکید کرد: اگر مدرسه‌محوری در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد آموزش‌های مربوط به رفتار اجتماعی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، پله‌های دادگاه‌ها، کلانتری‌ها خلوت می‌شود، مردم نحوه زندگی اجتماعی و تعامل با یکدیگر را می‌آموزند، انسان‌های مستقل تربیت می‌شوند و دانش‌آموزان برای ورود به اجتماع و روبه‌رو شدن با آسیب‌های اجتماعی آماده خواهند شد.

با آموزش به دانش‌آموزان می‌توان آینده کشور و جامعه را ساخت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آموزش به دانش‌آموزان می‌توان آینده کشور و جامعه را ساخت، ادامه داد: می‌توان با مدرسه‌محوری و آموزش‌های غیررسمی چگونگی رفتار با طبیعت و جامعه را آموزش داد؛ یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم توانایی" نه گفتن"  است که باید از کودکی و در مدارس آموزش داده شود./

پایان پیام

برچسب‌ها