خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/07 - 14:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی با اشاره به فرمایشات رهبری در مراسم تنفیذ مطرح کرد؛

شانگهای و بریکس نمونه‌ای از ظرفیت‌های آسیا و آفریقا را برای دستگاه دیپلماسی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و جایگاه آن در منطقه گفت: جایگاه شایسته ایران در مجامع بین‌المللی همچون شانگهای و بریکس توسعه را به همراه خواهد داشت.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشورمان، گفت: با توجه به اینکه سیاست خارجی ایران طیف متنوعی از کشورها را در بر می گیرد و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی جذابیت های قابل توجهی برای ملت های جهان دارد و از آنجایی که طی سال های گذشته ارتباطات وسیعی با کشورهای دنیا برقرار کرده ایم امروز باید بتوانیم منافع ملت ایران و جهان را در راستای صلح و امنیت بین المللی بیش از هر زمان دیگر محقق کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز ایران در موضع مقتدرانه ای قرار دارد، عنوان کرد: دست های ایران آنقدر بلند است که بتواند با نادیده گرفتن روال ها و مقررات بین المللی آنهایی که کوچک ترین تعرضی به کشورمان داشته اند را سر جای خود بنشاند.

وی افزود: اکنون چشمان ایران آنقدر بینا است که می تواند تمام منطقه غرب آسیا و مرزهای کشور را به نحو شایسته حراست و پاسبانی کند.

مقتدایی در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر، کشورمان از لحاظ دستاوردهای علمی و فناوری در حوزه های انرژی، طب، هوافضا، عمران، کشاورزی و غیره پیشرفت های قابل توجهی داشته که همه اینها جذابیت هایی برای کشورهای آفریقایی و آسیایی دارد و آنها طالب برقراری ارتباط با ایران برای بهره مندی از این دستاوردها هستند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با بیان اینکه امروز ایران در مجامع بین المللی در سطوح مختلف منطقه ای و فرامنطقه ای نظیر سازمان شانگهای و بریکس، موقعیت های درخور و شایسته ای دارد، اظهار داشت: آنچه که امروز مقام معظم رهبری به اشاره کردند، گام برداشتن در راستای عملیاتی تر شدن چنین رویکردهایی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: دولت جدید می تواند با همکاری مجلس و با تجهیز همه منابع، دستاوردهای قابل توجهی برای ایران در راستای منافعمان به همراه داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381103
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار