خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 20:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

تقویت روابط اقتصادی و دور زدن تحریم‌ها با استفاده از ظرفیت‌های بریکس

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:عضویت جمهوری اسلامی در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها، کمرنگ شدن و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

شهریار حیدری در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با توجه به برگزاری نشست مشترک اخیر پارلمان‌های عضو بریکس در مورد مزایای عضویت در این پیمان، گفت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است، جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. با توجه به تهدیدات آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی نیز از این تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است./

پایان پیام

  • کد خبر : 377395
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار