خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/17 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

پاس کاری منابع عمومی با چینش قواعد بازی توسط طبقه ثروت و قدرت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی از موضوع تسهیلات قرض‌الحسنه بالغ بر 10 میلیارد تومان به اعضای هیأت مدیره بورس،انتقاد کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛علی خضریان نماینده تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 

معطلی عموم مردم در صف‌های بی‌سر و ته ‎تسهیلات بانکی در کنار ویژه‌خواری مدیران دستگاه‌هایی چون سازمان بورس،شرکت مس و بانک‌ها، حکایت از پاس کاری منابع عمومی از طریق چینش قواعد بازی توسط یک طبقه ثروت و قدرت دارد که در صورت عدم اصلاح، بستر حکمرانی ناعادلانه و تکنوکراتیک فراهم می‌شود.

‏این طبقه مسلط، قوانین و قواعد بازی را به نوعی تعیین می‌کند تا مسکن، درمان، آموزش و همه چیز را به نفع خود مصادره کند. لذا ‎ مبارزه با فساد و ‎ تعارض منافع نیز بی‌معنا می‌شود. و به تعبیر قرآن «دولةً بیْن الْأغْنیاء» یا همان طبقه برنده، مبنای اصلی یک ‎سرمایه‌داری هار می‌شود.

‏مسأله اصلی امروز شکل‌گیری یک بستر حکمرانی عمیقاً به نفع ‎عدالت است. ‎حکمرانی عادلانه یعنی تقابل با یک ‎سرمایه‌داری آدم‌خوار که جدا از شفافیت، کارآمدی و حتی مبارزه با فساد یک بستر دارد و آن بستر مبارزه با محکم شدن و بتنی شدن یک طبقه ثروتمند و قدرتمند است.

  • کد خبر : 383006
سلماز ابراهیم زاده
خبرنگار

سلماز ابراهیم زاده

آخرین اخبار