خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/25 - 12:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مشکین‌شهر عنوان کرد

یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای استفاده از خدمات پزشکان متخصص

**نماینده مردم مشکین شهر در خصوص مسائل و رویدادهای رخ داده در حوزه انتخابیه مشکین شهر گفت: هفته گذشته با ارائه 3نکته اساسی از وزیر ارشاد سؤالاتی با این مضمون که دلیل بی‌توجهی به اصلاح ساختار ناکار آمدونارسائیهای سازمان حج، نارسائیهای موجوددرپذیرش واعزام حجاج وزائرین و نابسامانیهای سازمان درعربستان چیست؟ مسائل مختلفی را مطرح کردم.

"یونس اسدی" در گفتگو با هفته‌نامه خبر اردبیل افزود: درسال گذشته حدود 2میلیون نفراز مردم ایران به سفر حج مشرف شده اندکه علاوه برهزینه رفت وبرگشت واقامت حداقل 5هزار میلیار تومان (برابر با یکسال سهم اعتبارات استانی 31استان کشور)برای خرید سوغات وسایر چیزها به جیب عربها سرازیر می‌شود.

به گفته وی با این مبلغ می‌توان هرسال بیش از 700هزارفرصت شغلی در بخش کشاورزی و200هزار شغل دربخش صنعت ایجاد کرد.

اسدی تصریح کرد: سؤال من از وزیر آنست که چراسازمان حج بی‌برنامه عمل می‌کندویا اینکه تاکنون چه اقداماتی درمقابل بی‌حرمتیهای عربها انجام داده است.

وی در ادامه به اخبار و رویدادهای حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته طی بازدیدی که بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مشگین شهر انجام شد یک هزار میلیارد ریال برای استفاده از خدمات پزشکان متخصص بخش خصوصی در مراکز درمانی دولتی در سالجاری تخصیص یافت، ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز در قانون بودجه برای تجهیز 60 هزار تخت بیمارستانی در کشور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بزودی دستگاه سی تی اسکن و اکو در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مشگین شهر نصب و راه‌اندازی می‌شود و طی بازدیدی که ه عمل آمد به نظر می‌رسد که وضعیت بیمارستان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

اسدی با اشاره به آغاز عملیات احداث سد معیشتی طرح پایلوت توسعه کشاورزی مشگین شهر خاطرنشان کرد: این سد به عنوان نخستین سد معیشتی از 116 سد معیشتی پیش‌بینی شده بود که در طرح پایلوت توسعه کشاورزی شهرستان مشگین شهر عملیات آن آغاز شد و در اجرای این طرح که با سه هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار و در مدت پنج سال اجرا می‌شود 116 سد معیشتی، 500 کیلومتر کانال آب و 250 کیلومتر جاده بین مزارع احداث می‌گردد.

وی افزود: این طرح به عنوان اولین طرح کشاورزی کشور است که به عنوان پایلوت برای شناسایی و احیای قابلیت‌های بخش کشاورزی مشگین شهر اجرا می‌شود و در صورت موفقیت این طرح در سایر مناطق کشور نیز اجرا می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در ادامه مشکلات سایر شهرستانهای این منطقه مدنظر قرار داد وتصریح کرد: طی توافقات به عمل آمده با وزارت کشور شهردار بخش مرادلو معرفی و این مجموعه راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این نهاد در این بخش مشکلات شهری این منطقه برطرف شده و زمینه عمران و آبادانی چنین مناطقی فراهم می‌شود.

به گفته وی احداث سه مرکز درمان‌بستر در شهر رضی، لاهرود و مشگین‌شهر با اعتبار مشخص با ارتقای سلامت و امنیت روانی جامعه می‌تواند در خدمت‌رسانی به مردم محک و معیار خوبی باشد و سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث این سه مجموعه از طریق وزارت بهداشت و درمان به شهرستان اختصاص یافته است که با احداث این مراکز درمان‌بستر که هر سه آنها با ظرفیت 20 تخت احداث می‌شود.

  • کد خبر : 35722
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار