خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/27 - 09:51
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی‌پور:

گچساران همچنان توانمند مظلوم است

**نماینده مردم گچساران در مجلس شورایاسلامی اظهار داشت: این شهرستان با وجود برخورداری از توانمندی و قابلیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف همچنان مظلوم مانده است.

"سیدقدرت‌الله حسینی‌پور" به روزنامه "امید مردم" کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران به لحاظ مسائل سیاسی شهرستانی شناخته شده و پایتخت سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد قلمداد می‌شود.

وی گفت: شهرستان گچساران با داشتن ظرفیت‌های تأثیر‌گذار متأسفانه به جایگاه واقعی خود نرسیده و در بسیاری از مناطق با محرومیت مواجه شده که در این ارتباط ضروری است از نظر اقتصادی و سیاسی آسیب‌شناسی شده و نکات ضعف برطرف و ظرفیت‌ها تقویت شوند.

وی با بیان اینکه گچساران تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است که 75 درصد جمعیت آن شهر‌نشین هستند، اظهار داشت: شهرهای گچساران و باشت فاقد طرح تفضیلی بوده و طرح تفضیلی شهر گچساران در حد یک نقشه است.

نماینده مردم گچساران و باشت اظهار داشت: با این حال نرخ بیکاری در شهرستان گچساران 18 درصد عنوان شده است، اما بالای 25 درصد است و یکی از پرمشکل‌ترین شهرستان‌های کشور در زمینه بیکاری، به‌طوری که 10 هزار نفر بیکار ثبت نام شده در آن وجود دارد. وی گفت: : اگر دولت پول دو روز از فروش نفت گچساران را به این شهرستان اختصاص دهد بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان به‌ویژه در زمینه اشتغال حل خواهد شد.

حسینی‌پور تأکید کرد: ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بالا است و این استان می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعتی در کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به جهشی در توسعه دارد و لازم است همه ما در این راستا دست به دست هم دهیم و با هم تعامل داشته باشیم.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل استان نبودن بخش خصوصی قدرتمند برای سرمایه‌گذاری است، گفت: با وجود ظرفیتهای بالای استان در بخشهای مختلف از جمله صنعت و معدن، اساسی‌ترین مشکل استان انجام نشدن سرمایه‌گذاری مناسب در مقایسه با سایر استانها است.

وی سرمایه‌گذاری را ضرورت تولید دانست و با اشاره به معضل بیکاری، گفت: مؤثرترین راه چاره برای حل معضل اشتغال هم سرمایه‌گذاری در زمینه تولید است.

وی تصریح کرد: اگرچه صنعت درکهگیلویه وبویراحمد هنوز کمرنگ است اما در چند سال اخیر صنعت استان در حال شکوفایی است و هم‌اکنون با وجود طرح‌های بزرگ صنعتی در حال اجرا و یا انها که قرار است اجرا شوند نام استان در این مورد پرآوازه خواهد شد.

حسینی‌پور با بیان این که سهم این استان در ارتباط با ایجاد اشتغال در استانها در سال 1389معادل ۱۲هزار و ۵۰۰شغل تعیین شده است گفت: برای تحقق این میزان شغل در استان ۱۲ردیف نظیر کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و گاز، ساختمان، خدمات، بازرگانی و مشاغل تخصصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با احداث پتروشیمی، پالایشگاه و طرح‌های کوچک در قالب تعاونی می‌توان نرخ بیکاری را در این شهرستان کاهش داد.

وی تأکید کرد: مشکل رفع بیکاری تنها با مشارکت نیروهای کارآفرین و سرمایه‌گذاران و سایر بخشهای جامعه امکان‌پذیر است و دولت بیشتر زیرساخت‌ها و امکانات لازم را برای فعالیت نیروهای کارآفرین مهیا می‌کند.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه این استان برای فعالیت کشاورزی و دامپروری جزو استانهای مستعد کشور است اظهار داشت: اما کمترین سرمایه‌گذاری در این بخشها از ناحیه مردم صورت گرفته است.

  • کد خبر : 35859
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار