خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/24 - 11:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده چناران و طرقبه در مجلس:

گلبهار می‌تواند نجات‌بخش حاشیه‌نشینی مشهد باشد

**نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی به پتانسیل شهر گلبهار در حوزه انتخابیه خود اشاره می‌کند که در آینده نزدیک می‌تواند سرریز جمعیت مشهد را پذیرا باشد و از حاشیه‌نشینی‌های پایتخت معنوی کشور بکاهد.

محمددهقانی‌نقندر در گفت وگو با روزنامه «قدس» خراسان رضوی در این‌باره توضیح‌ داد: با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام موضوع سکونت در مجموعه‌های مسکن مهر ان‌شاالله تا دو سال دیگر تحقق می‌یابد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس در توضیح وضعیت این خانه‌سازی‌ها افزود: در گلبهار حدود 15هزار نفر ساکن هستند و تا سال آینده زمینه سکونت 200 هزار نفر دیگر مهیا می‌شود. این ظرفیت در قالب ساخت 40 هزار واحد مسکونی مهر که در حال احداث است محقق خواهد شد، بنابراین اگر هر واحد مسکونی را فضایی برای زندگی 4تا 5 نفر محاسبه کنیم این جمعیت در گلبهار قابل بارگذاری است.

وی به وضعیت جمعیتی مشهد اشاره‌کرد و  گفت: گلبهار می‌تواند سرریز جمعیت مشهد را در خود جای دهد واز حاشیه‌نشینی در مشهد جلوگیری‌کند. خوشبختانه مردم به راحتی هم می‌توانند به آن رفت و آمد کنند یعنی وسایل تردد به مشهد برای ساکنان فراهم و آسان است.

دهقانی‌نقندر در توضیح این سهولت در تردد تصریح کرد: پروژه توسعه قطار شهری از مشهد به گلبهار جریان دارد که این امکان برای ساکنان فراهم می‌شود که به راحتی از گلبهار به مشهد تردد کنند.

نماینده مردم چناران و طرقبه در خانه ملت در پاسخ به وضعیت قطار شهری این منطقه گفت: با رایزنی‌هایی که در این مدت با مسئولان مربوطه داشته‌ام زمینه اجرای این طرح فراهم شده است و 80 تا 90 درصد هم امیدواریم که ردیف بودجه مستقلی امسال در بودجه 1390 برای راه‌اندازی و ایجاد این خط راه‌آهن شهری بگیریم.

وی افزود: با این کار می‌توانیم تردد مردم از مشهد به گلبهار و گلمکان و همین‌طور اخلمد را راحت‌تر و سریعتر و مهمتر از هر چیز دیگری، ایمن‌تر عملی کنیم. این کار سبب توسعه پتانسیل‌های گردشگری منطقه ما نیز خواهد شد.

 عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین توضیح داد: مشهد رفته رفته به شهری گران برای سکونت تبدیل شده و می‌شود و در این شرایط حاشیه‌نشینان می‌توانند به گلبهار بیایند و حتی از فعالیت در مشاغل کاذب به مشاغل برآمده از پتانسیل‌های گلبهار روی آورند.

این نماینده استان خراسان رضوی در توضیح این مطلب گفت: منطقه چابهار و بخش گلبهار هزار هکتار برای شهرک صنعتی چناران و ایجاد واحدهای مختلف صنعتی فراهم کرده‌اند. بستر این کار فراهم شده است. بنابراین احتمال اینکه در آینده علاوه بر جذب نیروهای بومی چناران زمینه اشتغال ساکنان گلبهار را هم فراهم کند بسیار زیاد است و این می‌تواند از مزایای این شهر در حال توسعه باشد.

 دهقانی‌نقندر در پاسخ به این پرسش که یکی از نگرانی‌های توسعه در خراسان رضوی و در اطراف مشهد نبود آب کافی است گفت: بحث انتقال آب تصفیه شده مشهد به دشت چناران از سال گذشته ردیف ملی داشته است و این خود برطرف کننده بسیاری  از نگرانی‌هاست. در مورد پساب تصفیه آب در مشهد برای مصارف کشاورزی در چناران تقاضاهایی مطرح بوده که با پیگیری‌هایی که بنده داشته‌ام در حال تحقق است و اگر این اتفاق روی دهد بستر آبیاری اشجار منطقه چناران فراهم می‌شود و سرسبزی منطقه برای حفظ پتانسیل گردشگری و حفظ حالت ییلاقی بودن آن حفظ می‌شود.

  • کد خبر : 35677
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار