خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/16 - 18:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری:

گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی از لایحه بودجه سه‌شنبه به تلفیق ارائه می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان تأکید بر این‌که گزارش نهایی این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال 90 کشور سه‌شنبه آماده نمی‌شود، گفت: در این لایحه سعی شده است تا حمایت خوبی از کشاورزان صورت بگیرد.


"عیسی جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در راستای تقویت بخش کشاورزی کشور، سعی کرده است در لایحه بودجه سال 90 کشور حمایت خوبی را از کشاورزان داشته باشد.



نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی درباره بودجه پیشنهادی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برای بنگاه‌های زود بازده و واحدهایی که در کوتاه مدت بازدهی دارند، گفت: مبلغ 5000میلیارد تومان را برای رونق فعالیت این بنگاه‌ها در لایحه بودجه سال 90 کشور پیشبینی کرده ایم.



وی با توضیح این‌که ایران از نظر موقعیت جغرافیایی با خطر خشکسالی روبه‌رو است، افزود: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مبلغ 700 میلیارد تومان برای بیمه محصولات کشاورزان در اختیار بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی پیشبینی کرده است که اگر این مبلغ تصویب شود نگرانی کشاورزان برطرف می شود.



جعفری تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مبلغ 5000 میلیارد تومان برای بانک‌های عامل در راستای بخشش 50 درصدی سود تسهیلات ارائه شده آنها به کشاورزان در نظر گرفته است.



صندوق ضمانت کشاورزان افتتاح می شود



وی به مشکل کشاورزان در زمینه دریافت تسهیلات و نداشتن ضامن اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه سال 90 کشور قانونی را پیشبینی کرده ایم که بر اساس آن صندوقی با نام صندوق ضمانت برای ضمانت کشاورزان برای دریافت تسهیلات افتتاح شود.



نماینده مردم کبودرآنهگ و بهار در مجلس درباره بودجه پیشنهادی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در لایحه بودجه سال 90 کشور برای ساخت جاده‌های بین مزارعی را مبلغ 150 میلیارد تومان خواند.



عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با توضیح این‌که سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور در راستای تحول بخش کشاورزی گام‌های خوبی برداشته است، گفت: در لایحه بودجه سال 90 کشور مبلغ 4500میلیارد تومان برای این سازمان پیشبینی شده است.



دولت 85 درصد هزینه نوسازی اراضی کشاورزی را پرداخت می کند



جعفری افزود: در لایحه بودجه سال آینده کشور قانونی را پیشبینی شده است که اگر کشاورزان در زمین‌های کشاورزی خود عملیات آب و خاک را در راستای تجهیز و نوسازی اراضی را انجام دهند، دولت 85 درصد از هزینه های انجام این طرح را به کشاورزان پرداخت کند که اگر این قانون تصویب شود گام بلندی در تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی برداشته می‌شود.



وی توضیح داد: در لایحه بودجه سال 90 کشور مبلغ 2000 میلیارد تومان برای بانک کشاورزی پیشبینی شده است تا این بانک به بنگاه‌های کوچکی که نمی توانند تسهیلات گرفته شده از بانک کشاورزی را تصویه کنند، کمک کند.



آزمایشگاه‌های علوم دامی سلامت دام داخلی را تأمین می کند



نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس با تأکید بر این که وجود آزمایشگاه علوم دامی در کشور لازم است، گفت: در لایحه بودجه سال 90 کشور مبلغ 5500 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های علوم دامی پیشبینی شده است تا این آزمایشگاه‌ها سلامت دام داخل کشور را تأمین کنند.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که تلاش این کمیسیون در راستای پیشرفت بخش کشاورزی کشور است، افزود: گزارش نهایی این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال 90 کشور سه شنبه به کمیسیون تلفیق ارائه می شود.

  • کد خبر : 40150
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار