خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/05/01 - 17:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام شد:

گزارش سلطان‌‌خواه از عملکرد معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات٬ گفت: سلطان‌‌خواه ‌به‌عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گزارشی را از عملکرد سازمان متبوعش به اطلاع این کمیسیون رساند.


عباس مقتدایی‌خوراسگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره دستورکار نشست امروز( یکشنبه یکم مرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد:  نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست امروز حضور پیدا کرد و با تشریح عملکرد بخش‌های مختلف معاونت خود٬ ابهامات و سؤالات اعضای کمیسیون را برطرف کرد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: سلطان‌خواه در ابتدای این جلسه ضمن معرفی ساختاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری توضیحی درباره حیطه فعالیت این معاونت داد و تأکید کرد که ارتباط دانشگاه با صنعت باید به ارتباط دانش به صنعت تبدیل شود.



وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر از گزارش خود بر فعالیت بیش از60 کانون دانش و صنعت اشاره کرد و گفت که ایران در عرصه مختلف نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی دستاوردهای زیادی را کسب کرده است.



این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه سلطانی‌خواه خواستار افزایش تعامل حداکثری بین دو نهاد اجرایی و قانون‌گذاری برای همکاری در تمام زمینه‌ها شد٬ گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همچنین تقاضا کرد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گستره جامعه علم و فناوری را خیلی فراتر از دانشگاه‌ها و مراکز علمی ببیند و خواستار تصویب قوانین مورد نیاز معاونت علمی و فناوری شد.



مقتدایی‌خوراسگانی درباره انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای معرفی اعضا به شوراهای مورد نظر٬ توضیح داد: در این نشست علیرضا منظری‌توکلی به‌عنوان ناظر در شورای آموزش و پرورش استثنائی٬ سیدمحمدباقر عبادی به‌عنوان ناظر کمیسیون در هیأت مرکزی گزینش آموزش و پرورش و میرقسمت موسوی‌اصل به‌عنوان ناظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شدند.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با اشاره انتخاب دو نفر برای نظارت بر شورای عالی آموزش و پرورش٬ تصریح کرد: براساس آیین‌نامه٬ کمیسیون پنج نفر را به مجلس معرفی می‌کند تا در صحن از میان این افراد٬ دو نفر به‌عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب شوند که این پنج نفر را جبار کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی٬ فرهاد بشیری٬ عبدالوحید فیاضی٬ عطاالله سلطانی‌صبور٬ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی تشکیل می‌دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 79309
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار