خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/08/03 - 17:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رحمانی فضلی در کمیسیون فرهنگی ارائه کرد

گزارش دیوان محاسبات درباره عملکرد دستگاه‌های فرهنگی

رییس دیوان محاسبات کشور درباره عملکرد دستگاه‌های فرهنگی٬ نحوه هزینه‌کرد بودجه در آن و ابهامات و ایرادات موجود در فعالیت هرکدام از آنها به کمیسیون فرهنگی گزارش داد.


ستار هدایتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه امروز سه‌شنبه 3 آبان کمیسیون فرهنگی گفت: در ابتدای جلسه٬ بعضی از اخبار و مسائل فرهنگی کشور مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن رییس و مسئولان دیوان محاسبات در مورد عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه کردند.



نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی درباره گزارش عبدالرضا رحمانی فضلی توضیح داد: در این گزارش ابتدا برخی بحث‌های کلی  مطرح شد و پس از آن٬ عملکرد وزارت ورزش و جوانان٬ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری٬ سازمان صدا و سیما٬ وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت‌های تابعه به صورت جزئی مورد بررسی قرار گرفت.



وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مورد بررسی درباره وزارت ورزش و جوانان٬ وجود ابهاماتی در زمینه پرداخت‌ها و نیز نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد مالی فدراسیون‌ها بود و نمایندگان نسبت به اینکه شرح وظایف و چارت تشکیلاتی وزارت ورزش و جوانان هنوز مشخص نشده٬ انتقاد داشتند.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: دورکاری پرسنل٬ انتقال معاونت‌های صنایع دستی و حفظ و احیا و پژوهش‌ها به اصفهان و شیراز ‌بدون تهیه و تامین کامل زیر ساخت‌ها از جمله مواردی بود که در مورد عملکرد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



وی افزود: همچنین بخش دیگری از گزارش دیوان محاسبات درباره عملکرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی٬ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت و ایرادات و ابهامات موجود در روند هزینه‌کرد بودجه و عملکرد هر کدام اشاره داشت.



به گفته هدایتخواه٬ طرح بحث در مورد مسوولان عزل شده از شرکت بیمه با وجود تبرئه آنها از اتهامات٬ از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی به آن پرداخته شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 61593
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم