خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/01/27 - 17:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

گزارش توقف اکران فیلم «گشت ارشاد» اعضای کمیسیون فرهنگی را راضی کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ادامه بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی و گزارشی از وضعیت اکران فیلم «گشت ارشاد» به عنوان دو دستور جلسه امروز کمیسیون متبوع خویش یاد کرد.


جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه امروز، یک‌شنبه 27 فروردین کمیسیون فرهنگی گفت: بررسی موادی از طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی در دستور کار قرار داشت که ماده 5 این قانون مورد بررسی مجدد قرار گرفت و با اعمال برخی اصلاحات به تصویب رسید.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مواد در بخش تعریف مفاهیم و اصطلاحات قرار دارد، افزود: ماده 6  با مضمون «رسالت رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی» نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما اعضا خواستار شفافیت کاملتر این ماده بودند و قرار شد کمیسیون با کمک مرکز پژوهشهای مجلس، متن جایگزینی تهیه کند.



وی توضیح داد: متن جدید باید حاوی مفاد قانون اساسی در ارتباط با رسالت رسانه‌ها و در نظر داشتن رهنمودها و دیدگاههای مقام معظم رهبری و انتظارات ایشان در ارتباط با رسانه‌ها باشد.



عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه بررسی و تصویب نهایی این ماده به جلسه بعد موکول شد، درباره دیگر دستور کار امروز کمیسیون گفت: هفته گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی بعد از تماشای فیلم گشت ارشاد، خواستار اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بودند و امروز مسعودپور، معاون پارلمانی وزیر گزارشی مبنی بر توقف ادامه اکران فیلم به اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه کرد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی از این توقف رضایت داشتند، اضافه کرد: سعید سهیلی، ‌کارگردان فیلم «گشت ارشاد» یک شخصیت ممتاز، اصولگرا، رزمنده و جانباز سال‌های دفاع مقدس است که فیلم‌های خوبی نیز در کارنامه دارد و به نظر من ساخت این فیلم چیزی از ارزشهای او کم نمی‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 72483
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار