خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/01 - 18:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شد؛

گزارش بروجردی و سنایی از سفر خود به ایتالیا و روسیه

"علاءالدین بروجردی" و "مهدی سنایی" در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی تفصیلی از سفر اخیر خود به کشورهای ایتالیا و روسیه به اعضای کمیسیون ارائه دادند.


"حسین ابراهیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، ضمن اشاره به این موضوع که بر خلاف قرار قبلی، "علی اکبر ولایتی" مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نیافت، گفت: "بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از بازگشت از کشور ایتالیا، اعضای کمیسیون را در جریان جزییات این سفر قرارداد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: بروجردی در سفر اخیر خود به دیدار با سیاستمداران ایتالیایی دعوت شده بود، وی روشنگری در خصوص وقایع اخیر ایران را از جمله محورهای اصلی این گفت‌وگوها معرفی کرد.



ابراهیمی گفت: بروجردی از ایجاد اجلاسی در آینده نزدیک با همکاری کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای اروپایی در تهران با موضوع تروریست، مواد مخدر و … خبر داد.



وی همچنین با اشاره به سفر "مهدی سنایی" عضو کمیسیون امنیت ملی به روسیه،  این سفر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاری و تعامل مناسب روسیه با ایران در زمینه‌های مختلف به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای این سفر از جانب سنایی بیان شد.



نماینده مردم بیرجند و درمیان از حضور "منیر شفیق" محقق برجسته فلسطینی  در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی خبر داد و افزود: شفیق ویژگی انسجام را مهم‌ترین عامل پایداری ایران معرفی کرد و عدم وحدت را ریشه تمام مشکلات کشورهای عربی دانست.



ابراهیمی در پایان، گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بعد از رای‌گیری، "حسن کامران دستجردی" نماینده اصفهان و "سید حسین نقوی حسینی" نماینده ورامین به عنوان اعضای کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.



"علاء الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی، 26 بهمن ماه در راس هیات پارلمانی ایران و به دعوت کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا عازم ایتالیا شده بود.



همچنین" مهدی سنایی" رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ روسیه همراه با هیاتی پنج نفره از اعضای این گروه دوستی، 6 بهمن ماه برای دیدار رسمی به روسیه سفر کرده بود.

  • کد خبر : 38603
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار