خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/07 - 18:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قاضی‌پور بازدید اعضای کمیسیون صنایع از ایران خودرو را تشریح کرد:

گزارش ایران خودرو به نمایندگان از سود 1313 میلیارد تومانی

اعضای کمیسیون صنایع و معادن امروز با همراهی مسئولان وزارت صنایع از کارخانه خودروسازی ایران خودرو بازدید کردند. صادرات 33هزار خودرو سمند به خارج و کسب سود 1313میلیارد تومانی در سال 89 مهمترین نکات گزارش مدیران ایران خودرو درباره عملکرد این شرکت به نمایندگان بود.


"نادر قاضی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از بازدید عصر امروز (سه‌شنبه7 تیر) اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کارخانه خودروسازی ایران خودرو خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع امروز از بخش‌های برش قطعات، مونتاژ و بدنه سازی شرکت ایران خودرو دیدار کردند و از نزدیک در جریان چند و چون کار این کارخانه قرار گرفتند



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی مدیران ایران خودرو این شرکت در طول سال 89 حدود 100 هزار خودرو سمند تولید کرده که 33 هزار دستگاه از این خودروها به کشورهای عراق، سوریه، ونزوئلا و اکوادور صادر شده است.



 



سود 1313 میلیارد تومانی در یک سال برای شرکتی مانند ایران خودرو قابل قبول نیست



نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس، همچنین افزود: سود ایران خودرو در سال گذشته معادل 1313میلیارد تومان بوده است که هر چند رشد خوبی در قیاس با سال 88 دارد، اما برای شرکتی به این عظمت و با این حجم سرمایه و نیروی کار، قابل قبول نیست.



این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که ایران خودرو افتخار ملی ایرانیان است و برای چندهزار نفر از جوانان کشور ایجاد اشتغال کرده است، تأکید کرد: در بازدید امروز کمیسیون صنایع از ایران خودرو افزون بر مشاهده نقاط ضعف و قوت عملکرد این شرکت از نزدیک، بحث مفصلی میان نمایندگان و مسئولان این کارخانه درباره بالا بردن کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت نیز انجام شد.



 



رشد 40 درصدی کیفیت خودروهای تولیدی ایران خودرو در سال 89



قاضی‌پور با بیان این که کیفیت محصولات تولیدی ایران خودرو در سال 89 در قیاس با سال پیش از آن 40 درصد رشد کرده است، اظهار امیدواری کرد که با اجرای صحیح قانون ارتقای کیفیت خودرو، هر چه سریع‌تر محصولات تولیدی این شرکت که نیمی از بازار خودرو ایران را در اختیار دارد به سطح کیفیت خودروهای بین‌المللی برسد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین افزود: ظرف پنج سال گذشته یک میلیون خودرو فرسوده از رده خارج شده که 550هزار دستگاه از این خودروها، با همکاری شرکت ایران خودرو جایگزین شده است.

  • کد خبر : 52667
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار