خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/29 - 17:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالی در تشریح جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه؛

کواکبیان از پاسخ صالحی درباره عدم تحویل " اس 300" قانع نشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پاسخ به سوال نمایندگان خبردادو گفت: در این جلسه "مصطفی کواکبیان" از پاسخ صالحی درباره علت عدم تحویل "اس - 300" از سوی روس‌ها به ایران قانع نشد و سوال برای بررسی بیشتر به صحن ارجاع شد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، "کاظم جلالی" در تشریح جزئیات جلسه امروز - یکشنبه 29 خردادماه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه در این جلسه وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون حضور یافت، افزود: اولین سوال مربوط به "نادر قاضی‌پور" نماینده ارومیه بود که از وزیر خارجه پرسید؛ دلایل عدم اعتراض وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشور همسایه ارمنستان که از گروه تروریستی ب. ک. ک حمایت می کند چیست؟ وزیر امور خارجه توصیحاتی را ارائه کرد و مقرر شد وزارت خارجه با جدیت این مسئله را پیگیری نماید و مشروط به این پیگیری نماینده سوال کننده قانع شد.



جلالی گفت: سوال دیگر از "محمدعلی دلاور" نماینده شهرستان درگز بود که پرسید؛ علت لغو رویداد کشور ترکمنستان نسبت به مرزنشینان چیست؟ اقدامات وزارت امور خارجه تاکنون چه بوده است؟ وزیر امور خارجه اقدامات را توضیح داد و مقرر شد موضوع از طریق وزارت امور خارجه پیگیری شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: "مصطفی کواکبیان" نیز دو سوال از وزیر امور خارجه مطرح کرد. سوال اول وی درمورد علت پناهندگی یکی از دیپلمات های ایرانی در ایتالیا بود؟ وزیر امور خارجه توضیحاتی ارائه کرد و نماینده سوال کننده قانع شد. سوال دوم وی درخصوص علت عدم تحویل 300-sاز سوی روس ها بود که درخصوص این سوال پاسخ های وزیر نماینده سوال کننده را قانع نکرد و سوال به صحن ارجاع می شود.



جلالی گفت: سوال بعدی را "احمدعلی کیخا" نماینده زابل مطرح کرد و سال ایشان عبارت بود از اینکه وزارت امور خارجه جهت جلوگیری از احداث سد کمال‌خان بر روی رودخانه هیرمند چه اقداماتی انجام داده است؟ وزیر خارجه توضیحاتی ارائه کردند و نهایتاً مقرر شد کمیته ای سه جانبه (کمیسیون+ وزارت امور خارجه+ وزارت نیرو) مسئله را پیگیری نماید و ظرف دو هفته موضوع را به کمیسیون گزارش نماید.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: سوال بعدی مربوط به "علی اکبراولیا" نماینده مردم یزد بود که پرسید وزارت امور خارجه چه اطلاعاتی از کم و کیف مسافرت‌های خارجی و مهاجرت‌های شهروندان ایرانی به سایر کشورها دارد؟ وزیر امور خارجه توضیحاتی ارائه کرد و نهایتاً مقرر شد معاون پارلمانی و حقوقی وزارت امور خارجه در این خصوص پیشنهادهایی را آماده نماید و در شورای معاونین وزارت امور خارجه بررسی و تصویب شود و نهایتاً گزارشی پیگیری‌ها به اطلاع نماینده سوال کننده برسد.



کاظم جلالی، گفت: علت فعال نبودن وزارت امور خارجه در قبال بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری چیست؟



وزیر امور خارجه توضیح داد: ما اقدامات بسیاری انجام دادیم که مورد تائید مسئولان عالی مرتبه کشور بوده است.

  • کد خبر : 51633
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار