خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/21 - 16:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نصرالله کمالیان:

کمیسیون عمران زلزله‌خیزی نیروگاه بوشهر و فوکوشیمای ژاپن را مقایسه کرد

کمیسیون عمران در نشست امروز خود با حضور چهار نفر از اساتید زلزله‌نگاری کشور، ضمن بررسی زلزله اخیر ژاپن و تأثیرات آن، وضعیت زلزله‌خیزی و مقاومت نیروگاه اتمی بوشهر را با نیروگاه فوکوشیمای ژاپن، مقایسه کرد.


"نصرالله کمالیان" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از حضور چهار نفر از برجسته‌ترین اساتید زلزله‌شناسی کشور در نشست امروز (یکشنبه 21 فروردین) کمیسیون عمران خبر داد و افزود: در این نشست موضوع زلزله ژاپن و آثار آن از سوی اساتید زلزله شناسی کشور برای اعضای کمیسیون عمران تشریح و در برخی موارد همچون میزان زلزله خیزی و آمادگی برای مقابله با آثار زلزله، میان ایران و ژاپن مقایسه شد.



نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مهمترین بخش توضیحات این اساتید زلزله‌شناسی به مقایسه وضعیت نیروگاه بوشهر و نیروگاه فوکوشیمای ژاپن درباره زلزله خیزی مربوط می‌شد و اساتید مدعو با اتکا به تحقیقات علمی خود اطلاعات کاملی را در اختیار اعضای کمیسیون قرار دادند.



وی در مقایسه آمادگی ژاپن و عدم آمادگی ایران برای مقابله با زلزله‌های شدید در نشست امروز کمیسیون عمران، اظهار کرد: متأسفانه نتایج تحقیقات اساتید حاضر در کمیسیون عمران نشان می‌داد که میزان آمادگی ایران برای مقابله با زلزله‌ای به قدرت زلزله ژاپن بسیار محدود است و اگر چنین زلزله‌ای در ایران اتفاق بیفتد بدون شک موجب ایجاد بحران در کشور خواهد شد.



کمالیان با بیان این که در نشست امروز مقایسه جامعی بین وضعیت ایران و ژاپن از لحاظ وقوع زلزله انجام شد، افزود: در این نشست موضوع سونامی حاصل از وقوع زلزله و مقایسه وضعیت نیروگاه بوشهر با فوکوشیمای ژاپن در برابر وقوع سونامی نیز بررسی شد.



عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: در نشست امروز گزارشی از امکانات زلزله‌نگاری ایران به نمایندگان ارائه شد و کمیسیون عمران با اتکا به نتایج نشست امروز پتانسیل اجرایی کشور برای مقابله با زلزله‌های مهیب را خواهد سنجید.

  • کد خبر : 42859
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار