خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/18 - 17:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور انجمن بهره‌وری ایران

کمیسیون جهاد اقتصادی وضعیت بهره‌وری از سال 1348 تا 1386 را بررسی کرد

سخنگوی کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی از برگزاری نشست مشترک کمیسیون جهاد اقتصادی با انجمن بهره‌وری ایران خبر داد و اعلام کرد که در نشست امروز وضعیت بهره‌وری کشور از سال 1348 تا 1386 را بررسی شد.


جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این که در نشست امروز (دوشنبه 18 مهرماه) عصر کمیسیون جهاد اقتصادی اعضای انجمن بهره‌وری ایران حضور داشتند، گفت: نشست امروز به بررسی شاخص‌های بهره‌وری از سال 1348 تا 1386 اختصاص داشت.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: شاخص بهره‌وری کل، شاخص بهره‌وری سرمایه و شاخص نیروی انسانی از جمله شاخص‌هایی بود که در نشست امروز بررسی شد.



وی روند آماری شاخص‌های بهره‌وری در کشور را از سال 48 تا 86 نزولی اعلام کرد و ادامه داد: در نشست امروز علت‌های این روند نزولی از انجمن بهره‌وری کشور سؤال و برای ارتقای شاخص‌ها همفکری شد.



قادری با استناد به سند برنامه چهارم توسعه که 33 درصد رشد اقتصادی کشور را وابسته به رشد شاخص‌های بهره‌وری یاد کرده است،‌ تصریح کرد: بر این تکلیف در برنامه پنجم هم تأکید شده است.



سخنگوی کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی، اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه یافته را متکی به شاخص‌های بهره‌وری خواند و یادآور شد: برای بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی مقرر شد این نشست‌ها ادامه داشته باشد.

  • کد خبر : 60369
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم