خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 19:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفر قادری:

کمیسیون تلفیق به روال گذشته کار خود را دنبال خواهد کرد

**نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در جلسه کمیسیون تلفیق هیچ ماده‌ای از برنامه پنجم توسعه مورد بررسی قرار نگرفت، گفت: در جلسه امروز کمیسیون ابوترابی و باهنر در خصوص وضعیت کنونی برنامه پنجم و نامه استرداد دولت صحبت کردند و قرار شد کمیسیون به روال قبل کار خود را دنبال کند.

"جعفر قادری" عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند کشور را بدون برنامه مدون نمی توان اداره کرد، قرار شد کمیسیون نسبت به درخواست‌های دولت تجدید نظر کند و از ریز شدن در ماده ها، اعلام اعداد و ارقام و محدود کردن دولت خودداری کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد نمایندگان مواد باقی مانده از برنامه را در کارگروه و کمیسیون بررسی و تصویب کنند و پس از اتمام کار بر روی تمام برنامه، موادی را که دولت بر آنها ایراد دارد را بازنگری کنند. 

قادری توضیح داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس موادی که از سوی دولت ایراد دارد در کمیسیون دوباره بازنگری خواهد شد و به رای گذاشته می‌شود، در صورتی که نمایندگان رای به بازنگری بدهند بررسی بر روی آنها از سر گرفته خواهد شد، در غیر اینصورت کل برنامه جمع بندی و به مجلس ارائه می‌شود.

وی به صحبت‌های ابوترابی و باهنر اشاره کرد و گفت: نایب رییس مجلس و رییس کمیسیون تلفیق تاکید کردند که اعضای کمیسیون به جوسازی که در خصوص مجلس و شان مجلس صورت می‌گیرد توجه نکنند که این حرف‌ها و جو سازی‌ها شان مطرح کننده  را زیر سوال می‌برد و از اعتبار مجلس و نمایندگان نمی کاهد.

قادری افزود: در جلسه امروز کمیسیون به صحبت‌های رهبر انقلاب و تاکید مقام عظم رهبری در خصوص در راس امور بودن مجلس و تقویت دقت مجلس اشاره و عنوان شد هیچ کدام از حرف‌ها و جوهای اخیر از قدرت نظارتی و قانون‌گذاری مجلس نمی کاهد؛ بلکه با تغییرهایی که در قانون صورت گرفته است بر شان و قدرت آن نیز افزوده شده است.

عضو کمیسیون تلفیق به برنامه کمیسیون اشاره کرد و گفت: بر اساس جلسه امروز مقرر شد کمیسیون به روال قبل کار خود را دنبال کند و طی روزهای دوشنبه (5مهر) در سه نوبت صبح، ظهر و عصر، سه‌شنبه و چهارشنبه (6 و 7 مهر) در نوبت عصر برنامه پنجم را مورد بررسی قرار دهد.

کمیسیون تلفیق برای بررسی و جمع‌بندی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تا هفته آینده زمان دارد.

  • کد خبر : 28208
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار