خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/20 - 09:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرعشی خبر داد:

کمیسیون اقتصادی انتقال سپرده‌های خارجی به کشور را بررسی می‌کند

**دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور قطع این کمیسیون بعد از تعطیلات مجلس، بازگرداندن سپرده‌های ارزی به کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

"صمد مرعشی" نماینده رودبار در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به سخنان شمس الدین حسینی در رابطه با انتقال بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی به داخل کشور گفت: در گذشته برنامه ریزی هایی برای وارد کردن سرمایه ارزی به کشور با هدف تقویت بنیه اقتصادی انجام شد، اما به دلیل اختلاف نظرهایی که وجود داشت این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: چنانچه سوق  دادن سرمایه های ارزی کشور برای سرمایه گذاری در داخل کشور مناسب باشد باید با در نظر گرفتن همه جوانب، بررسی تحلیل های اقتصادی دولت و توجیه تقویت بنیه مالی کشور با در نظر گرفتن  شرایط موجود کشور، باشد.

مرعشی ضمن بیان دلایل کارشناسان مخالف با این ایده خاطرنشان کرد: دلیل مقاومت در مقابل برگرداندن سپرده های بانک های خارجی نقطه مقابل این طرز فکر بود، به این معنا که وجود سپرده گذاری در خارج از کشور را پشتوانه تجارت بین المللی دانسته و می گفتند خارج کردن سپرده ارزی از بانک های خارجی باعث می شود با بن بست روابط بین المللی مواجه شویم.

وی تاکید کرد: برگرداندن سپرده های ارزی فقط مطلوب دولت است. انجام این کار در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده است و وزیر امور اقتصادی و دارایی نباید با صراحت و بدون گرفتن موافقت مجلس این موضوع را عنوان می کردند.

نماینده رودبار افزود: بنده با انجام این کار موافق نیستم و با توجه به اینکه باید ارتباط با جهان بیرون حفظ  شود، برگرداندن  این سپرده ها باعث می شود در استمرار روابط با خارج خلع ایجاد شود.

مرعشی در نهایت تصریح کرد: قطعا بعد از تعطیلات مجلس انتقال سپرده های ارزی به داخل در کمیسیون مطرح شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

  • کد خبر : 24614
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار