خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/04 - 17:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

کمیسیون اصل 90 پرونده وزارت ورزش را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌دهد

بر اساس نظر اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، پرونده تشکیل نشدن وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت، به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.


"سید فاضل موسوی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، در تشریح جلسه امروز( 4 اردیبهشت) کمیسیون اصل نود، گفت: در جلسه امروز پرونده تشکیل وزارت ورزش و جوانان که از طرف ریاست مجلس به این کمیسیون ارجاع داده شد، مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفت.



نماینده مردم خدابنده تاکید کرد: زوایای قانونی این پرونده مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون  قرار گرفت و تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شد.



عضو کمیسیون اصل نود با اشاره به نتایج این جلسه، گفت: بعد از بحث و بررسی نمایندگان و مطرح شدن دیدگاه‌های مختلف در رابطه با پرونده تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ و پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.



پس از آنکه مجلس شورای اسلامی در روز 12 دی ماه سال گذشته قانون "تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان" را تصویب کرد و شورای نگهبان در 29 دی ماه 1389، با اعلام عدم مغایرت آن با شرع و قانون و اساسی، این مصوبه را نهایی کرد، "علی لاریجانی" رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی در روز بعد یعنی 30 دی 1389 آن را به عنوان قانون رسمی کشور و در اجرای اصل 123 قانون اساسی برای اجرا به رییس جمهور ابلاغ کرد.



با وجود آنکه فرصت قانونی رییس جمهور برای تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان و معرفی وزیر مربوطه رو به پایان است اما تاکنون هیچ گونه اقدامی از جانب هیئت دولت برای عملیاتی شدن این مصوبه مجلس صورت نگرفته است.

  • کد خبر : 44638
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار