خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/01 - 17:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فدایی:

کمیسیون اجتماعی شرایط دریافت حق تاهل را برای زنان بی‌سرپرست تعیین کرد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استفساریه بند4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری به شکلی اصلاح شد که حق تاهل و اولاد به زنانی پرداخت شود که ازدواج کرده‌اند و همسر خود را بنا به دلایل مختلفی از دست داده‌اند و خود سرپرست خانواده هستند.


"صمد فدایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در رابطه با دستور کار جلسه امروز کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: در این جلسه درباره طرح یک فوریتی استفساریه بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری بحث و تبادل نظر شد که بیشترین وقت کمیسیون را نیز این موضوع به خود اختصاص داد.



نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در رابطه با زنان شاغل فاقد سرپرست یعنی زنانی که  از همسر خود جدا شده‌اند یا همسر خود را از دست داده‌اند، قانونی وجود داشت که بر اساس آن حق تاهل به آنها پرداخت می‌شود اما حق اولاد پرداخت نمی‌شود.



وی افزود: بر اساس استفساریه بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که یک فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید، به این زنان حق اولاد نیز پرداخت خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در قانون قبلی قانون مدیریت خدمات کشوری ابهاماتی وجود داشت، به‌طور مثل در قانون قبلی میان زنان مجرد کارمند و زنانی که متاهل بودند و همسر خود را از دست داده بودند تفکیک  قائل نشده و در مواردی پرداخت‌هایی را به زنان مجردی در برخی از سازمان‌ها پیش‌بینی شده بود.



دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: در جلسه امروز کمیسیون این ابهامات اصلاح شد و بنا شد حق تاهل و اولاد به زنانی صورت گیرد که ازدواج کرده‌اند و همسر خود را بنا به دلایل مختلفی از دست داده‌اند و خود سرپرست خانواده هستند؛ همچنین کسانی که فرزند معلول نیز داشته باشند نیز شامل این قانون می‌شوند.



فدایی یادآور شد: بررسی نهایی طرح سرمایه‌گذاری توسعه اشتغال و بخش خصوصی دستور کار بعدی کمیسیون اجتماعی بود که به دلیل اینکه به چند کمیته ارجاع شده بود نیاز به بحث و بررسی بیشتری داشت، به جلسات آینده موکول شد.

  • کد خبر : 57203
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم