خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/16 - 10:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پشنگ با تأکید بر ضرورت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پاکستان:

کمک به پاکستان، سرمایه‌گذاری در امنیت سیستان و بلوچستان است

**نماینده خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمک ما به پاکستان تنها کمک نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است، اول در توسعه روابط سیاسی و دوم سرمایه‌گذاری در توسعه امنیت کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان.

"حمیدرضا پشنگ" نماینده خاش و میرجاوه به هفته‌نامه مندیل گفت: اگر مرکز پزشکی در سیستان و بلوچستان در مرز ایران و پاکستان جهت خدمات‌دهی به مردم ایجاد شود مانع از بروز بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان بین‌المللی که توسط سازمان‌ملل چندین سال پیش در مرز میرجاوه احداث شده است فاقد پرسنل و تجهیزات و تنها یک ساختمان متروکه است که در گام اول باید آن را فعال کنیم.

نماینده خاش و میرجاوه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رسیدگی به مردم آواره و سیل‌زده پاکستان گفت: ما می‌توانیم به آنها سرویس‌های پزشکی دهیم و به این ترتیب مانع شیوع بیماری در سیستان و بلوچستان شویم.

عضو گروه دوستی ایران و پاکستان که در ماه گذشته سفری هم به آن کشور داشته است با اشاره به صدمات بسیاری که سیل به مردم پاکستان زده است تأکید کرد: پاکستان در حال حاضر به دلیل سیل به شدت به کمک‌های پزشکی و دارویی نیازمند است و چون با ایران مرز طولانی دارد و همچنین به دلیل توسعه نیافتگی در هر دو طرف مرز، هر مشکل درمانی که در آنجا به وجود بیاید سیستان وبلوچستان را نیز در گیر خواهد کرد.

پشنگ در ادامه افزود: به دلیل عدم رعایت بهداشت و آلودگی‌های بسیاری که در این منطقه به وجود خواهد آمد شاهد بیماریهای مشترک بین انسان و دام هم خواهیم بود.

نماینده میرجاوه تأسیس مرکز پزشکی بین‌المللی در مرز را علاوه بر جنبه انسان دوستانه‌اش، اقدامی در راستای منافع، صلح، توسعه امنیت و مهم‌تر از آن مطرح کردن ایران در مجامع بین‌المللی دانست.

عضو کمیسیون عمران در پایان بر بین‌المللی بودن این مرکز تأکید کرد و افزود: اگر بیمارستان بین‌المللی باشد وزارت بهداشت می‌تواند از مقامات پاکستانی جهت تکمیل کادر پزشکی و پرستار کمک بگیرد.

  • کد خبر : 28898
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار