خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/03 - 16:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدتقی بختیاری:

کمتر از 50 درصد اهداف برنامه چهارم اجرا شد

**متأسفانه در یک جمع‌بندی باید بگویم که دولت توانست به کمتر از 50 درصد اهداف تعریف شده در برنامه چهارم توسعه دست پیدا کند.

"محمدتقی بختیاری" نماینده مردم بافت و رابر با بیان این مطلب به نشریه نگارستان،  افزود: در فاصله‌ای که بین برنامه چهارم و برنامه پنجم افتاد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ما در طول برنامه چهارم توسعه منابع نفتی و ارزی خوبی داشتیم که شاید این دوره با تمامی دوران نفتی که ایران صاحب نفت بود قابل مقایسه نیست و ما به اندازه تمام این دوران منابع نفتی و ارزی داشتیم اما نتوانستیم برنامه چهارم توسعه را درست مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم در تمامی ابعاد به اجرا درنیامد و به نوعی پایبندی برای اجرای برنامه‌ها از سوی دولت به نظر نمی‌رسد تصریح کرد: در زیربناها تعهداتی داشتیم و قرار بود حجم قابل توجهی از شبکه ریلی و آزادراهی کشور شکل بگیرد و بزرگراه‌های کشور ساخته شود و همچنین رشد اقتصادی متوسط در طول برنامه 8 درصد باشد که متأسفانه انجام نشد.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر این اصلاح شاخص‌های اقتصادی و مسائل زیربنایی کشور مد نظر بود که متأسفانه در یک جمع‌بندی باید بگویم توانستیم به کمتر از 50 درصد اهداف تعریف شده در برنامه چهارم دست پیدا کنیم.

بختیاری درباره برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: لایحه پیشنهادی برنامه پنجم توسعه دولت به کمیسیون‌ها ارائه شد و کمیسیون‌ها به صورت ویژه متمرکز شدند تا با استفاده از گروه‌های مشورتی و کارشناسی راهنمایی‌ها بتوانند با تلفیق آرا، جرح و تعدیلی روی برنامه داشته باشند و نظر خود را به کمیسیون تلفیق اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان مرداد این نظرها باید نهایی شود تا کمیسیون نهایتاً نظر جمع‌بندی شده را خود را اعلام کنند گفت: اعداد و ارقامی که دولت به عنوان برنامه ارائه کرده با آنچه که باید باشیم بسیار فاصله دارد چون ما به طور ساده بگویم باید بدانیم در کجا هستیم و قرار است در پایان برنامه کجا باشیم اما برنامه فعلی فاقد این دو موضوع اصلی است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در تمامی شاخص‌ها به طور واقعی به دور از اغماض یا مصلحت اندیشی باید در تمامی شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و... برنامه‌ها را باید مشخص کنیم و آمار و اطلاعات کمی و کیفی و براساس واقعیت‌های موجود باشد تا شیوه و راهکارها مشخص شوند.

  • کد خبر : 25954
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار