خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/10/21 - 10:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
داریوش قنبری:

کلید موفقیت مراکز ترک اعتیاد در گرو اشتغال کار آمد است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیکاری مادر آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاداست، گفت:کلید موفقیت مراکز ترک اعتیاد در گرو اشتغال کار آمد است زیرا افرادی‌که در این مراکز موفق به ترک اعتیاد می‌شوند نباید بحال خود رها نشوند.


داریوش قنبری درگفت‌وگو با خبرنگارسرویس اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، افزود: برخی ازمعتادان این مراکز بعد از ترک اعتیاد به پاتوق‌های قبلی خود برمی‌گردند که این امر موجب شود این افراد برای بار مجدد در دام اعتیاد اسیرشوند.



نماینده مردم ایلام ، ایوان ، مهران ، شیروان و چرداول درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل چند بعدی است و برای مقابله با آن باید به تمامی جوانب را در نظر گرفت زیرا حقیقت این است که فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری‌های جسمی نیازمادی هم دارد که دولت باید با ایجاد اشتغال آن‌را زمینه‌های ایجاد آن‌را از بین ببرد.



وی ادامه داد: این فرایند برای کشورما ضروریست که راه‌های پیشگیری ازاعتیاد را به گروه‌های مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها از طریق مطبوعات رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیگر آموزش داده و مخاطبان را از خطرات اعتیاد و راه‌های پیشگیری آن‌ آگاه کند.



قنبری افزود: مراکز ترک اعتیاد در درمان اعتیاد تاثیرگذارهستند؛ اما درمان اصلی نیستند زیرا پرداختن به دغدغه‌های بیماران پس از درمان، ارزش بسیار بیشتری نسبت به خود درمان دارد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یاد آورشد: جوانان سرمایه‌های ملی کشور به شمار می‌آیند وبه همین علت دولت با اقدامات کارآمدی برای حمایت از افرادی که درروزگاری در چنگال اعتیاد اسیر بوده‌اند اتخاذ کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 66848
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم