خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/28 - 14:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
آرین منش با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات

کار مفید دستگاه های اداری ایران بسیار پایین است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه کار مفید دستگاههای اداری در ایران بسیار پایین است گفت: متاسفانه اقدامات دولت در تعطیل کردن بسیاری از روزها در سال 89 برنامه های دستگاه های اجرایی و برنامه ریزی های اقتصادی را برهم ریخت.


"جواد آرین منش" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص چگونگی ساماندهی تعطیلات رسمی کشور گفت:طرحی از سوی جمعی از همکاران برای ساماندهی تعطیلات رسمی و تغییر ساعات کار اداری به کمیسیون فرهنگی ارائه شده است که ایرادات و اشکالات زیادی داد.



نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی به بیان بخشی از جزئیات و ایرادات طرح مذکور پرداخت و گفت: طرحان در این طرح پیشنهاد افزایش تعطیلات نوروز از 4 روز به 7 روز و ایجاد هماهنگی بین تعطیلات آموزش و پرورش و دستگاه های اداری  را داشته اند که این عملا امکان پذیر نیست چرا که تغییر درروزهای کاری مشکلاتی را به وجود می آورد.



وی باتقسیم تعطیلات رسمی کشور به سه بخش گفت: یک بخش از این تعطیلات مناسبت های انقلاب اسلامی  است مانند 12 فروردین ،دسته دیگری از تعطیلات ما مناسبت های ملی مثل 29 اسفند و 13 نوروز است و دسته دیگر تعطیلات مذهبی است که با توجه به سال های هجری و قمری ایجاد می شود.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد:دراین طرح یک فوریتی  پیشنهاد شده است تعطیلات نوروز از اول تا هفت فروردین باشد که شامل تمامی مراکز آموزشی و اداری می شود، تعطیلی دوازدهم و سیزدهم  فروردین و همچنین 15 خرداد خذف گردد، تعطیلی شهادت امام  رضا(ع) و امام صادق(ع) حذف گردد و در این روز ساعت کار اداری یک ساعت دیرتر شروع و یک ساعت زودتر آغاز شود.



آرین منش ادامه داد:همچنین تعطیلی زور اربعین حذف و ساعت کار ادارات در این روز یک ساعت دیرتر آغاز و یک ساعت زودتر به پایان رسد،تعطیلی 19 و 22رمضان حذف و کار روزانه  با 2 ساعت تاخیرآغاز  شود.



نماینده مردم مشهد و کلات  با بیان اینکه حذف هر یک از این تعطیلات ملی،مذهبی وانقلابی مخالفت هایی را در پی دارد تصریح کرد:روزشهادت امام رضا (ع) در شرایطی که  تنها امام معصوم است که در کشور ما به خاک سپرده شده  حتما باید تعطیل اعلام گردد چرا که مردم د رایران و از نقاط مختلف جهان در روز شهادت و ولادت این امام به مشهد سفر می کنند و نمی توان تعطیلی این روز را  نادیده گرفت.



آرین منش با بیان اینکه قطعا حذف تعطیلی این روز مانع از ارادت مردم نسبت به امام رضا (ع) نمی شود خاطر نشان ساخت: اگر این روز تعطیل اعلام نشود بازبسیاری از مردم  برای زیارت مرقد امام رضا(ع) از محل کار خود مرخصی می گیرند  و این روز عملا تعطیل خواهد بود.



وی د رخصوص تغییر ساعات اداری کار با تصریح بر اینکه کم کردن ویا اضافه کردن ساعات کار ادارات با مشکلاتی همراه خواهد بود اظهار داشت: به اعتقاد من بهتر است قبل از اینکه در جهت کاهش یا افزایش ساعات کار ادارات گام برداریم بهره بری ساعات کار ادارات را بالا ببریم و به گونه ای عمل کنیم که روزکاری ما با روزهای تعطیل تفاوتی داشته باشد.



آرین منش با بیان اینکه کارمفید دستگاه های اداری ایران بسیار پایین است تاکید کرد:در ساعات اداری دستگاه های اجرایی باید کار را جدی بگیرند تا استفاده مفید از ساعت کار صورت گیرد.



عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه در سال همت و کار مضاعف  می بایست بهره بری حداکثری از ساعت کار ادارات را داشتیم گفت:متاسفانه اقدامات دولت در تعطیل کردن بسیاری از روزها در سال 89 برنامه های دستگاه های اجرایی را برهم ریخت.



وی افزود : تعطیل نمودن روزهای بین تعطیلاتی موجب می شد در بسیاری ازمواقع مردم روزهای  آخر یا اول هفته را نیز مرخصی بگیرند و به سفر بروند که این با ارتقاء بهره بری منافات دارد ،دولت نباید کار مردم را مختل کند و با این تعطیلات غیر مترقبه  برنامه ریزی های اقتصادی را برهم زند.



 

  • کد خبر : 38323
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار