خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/02/28 - 12:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جریان بررسی جزئیات لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب شد؛

چگونگی وضعیت مدارس غیردولتی پس از انحلال یا تعطیلی دائم تعیین شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، چگونگی وضعیت مدارس و آینده غیر دولتی پس از انحلال یا تعطیلی دائم را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی با ماده 32 آن موافقت کردند.



بر اساس ماده 32 این لایحه، درصورت انحلال یا تعطیلی دائم مدرسه غیردولتی وضعیت مدرسه به شرح زیر تعیین می‌شود:



الف- مدارسی که در زمین با کاربری آموزشی احداث میگردد، برای همیشه با کاربری آموزشی و با اولویت مدرسه استفاده میشود.



ب- مدارسی که در زمین با کاربری غیرآموزشی و با استفاده از تسهیلات بانکی موضوع این قانون خریداری و یا احداث میگردد، پس از بازپرداخت تسهیلات و تسویه حساب با بانک عامل، متناسب با میزان تسهیلات دریافتی و آورده مؤسس به مدت پنج تا ده سال به عنوان مدرسه باقی میماند.



پ- مدارسی که در زمین با کاربری غیرآموزشی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی و حمایتی دولت خریداری و یا احداث میگردد، حداقل به مدت یک‌دوره تحصیلی به عنوان مدرسه باقی میماند.



تبصره 1- در مورد بندهای (الف) و(ب) این ماده چنانچه به هر دلیلی، مؤسس امکان ادامه فعالیت نداشته باشد، ملک مورد نظر به مؤسس واجدشرایط دیگر و یا آموزش و پرورش واگذار میگردد.



تبصره 2- درصورت انحلال یا تعطیلی دائم مدرسه و وجود شرایط مقرر در بندهای (الف ) و (ب) این ماده و تأیید شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی، مؤسس موظف است فروش یا اجاره ملک را از طریق انتشار آگهی به اطلاع مؤسسان واجد شرایط برساند. در صورتی که هیچ مؤسس واجد شرایطی متقاضی خرید یا اجاره ملک نباشد، آموزش و پرورش در اجرای لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامههای عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب17/11/ 1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران، ملک موردنظر را خریداری یا برای دایرکردن مدرسه دولتی برابر قوانین و مقررات مربوط اجاره می‌نماید، در غیر این‌صورت شورای سیاستگذاری و نظارت مرکزی نسبت به تعیین وضعیت اجاره یا فروش ملک، تصمیم لازم را اتخاذ میکند.



 تبصره 3- احکام این ماده و تبصرههای آن به مدارسی که براساس قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی مصوب 19/7/ 1367 با اصلاحات بعدی آن تأسیس شدهاند و یا از تسهیلات بانکی استفاده کردهاند، قابل تسری است. /



پایان پیام


  • کد خبر : 167399
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار