خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/01 - 17:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
تامینی‌لیچایی خبر داد:

پیگیری نحوه اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، هر هفته در کمیسیون بهداشت مجلس

در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مقرر شد که اعضای این کمیسیون در رابطه با بحث پزشک خانواده با رییس جمهوری مکاتبه کنند و همچنین هر هفته یکی از دستور کارهای کمیسیون بهداشت به این موضوع اختصاص یابد.


"حسن تامینی‌لیچایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir(، در تشریح جزییات مباحث مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: در این جلسه آقای مصداقی‌نیا معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجرای قانون پزشک خانواده و نظام ارجاع گزارشی ارائه کردند.



نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه حافظی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان، زاهدان و چهارمحال بختیاری نیز در نشست امروز حضور داشتند، افزود: در این نشست با حضور همه دست‌اندرکاران بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده بحث‌های مهمی درباره موضوع پزشک خانواده صورت گرفت.



به گفته وی، نتیجه این بحث‌ها  این بود که با رویه فعلی نگرانی‌ها و موانع اجرایی این طرح تا 2 سال دیگر برطرف نخواهد شد.



وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده باید در تمامی استان‌ها اجرایی شود، گفت: در جامعه نیز توقع‌هایی ایجاد شده است و ما تنها با اجرا کردن این طرح است که می‌توانیم در بخش سلامت موفق باشیم.



تامینی‌لیچایی در ادامه تصریح کرد: رییس جمهوری در بحث‌های مربوط به بودجه و زمانی که در صحن حضور داشتند به طور رسمی اعلام کردند که امسال همه مردم را به سمت نظام ارجاع خواهیم برد، این قول داده شد؛ اما متاسفانه حمایت‌های لازم در اجرایی شدن این طرح صورت نگرفت.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، درباره راه‌کارهای برطرف کردن موانع اجرایی طرح ارجاع و پزشک خانواده افزود: قرار بر این شد که اقدام‌هایی در یک راستا هم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صورت بگیرد و هم اختلاف‌های میان وزارت بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با بحث‌ بیمه‌ها رفع شود.

  • کد خبر : 57200
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم