خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/09 - 19:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عبدالحسین ناصری خبرداد؛

پیگیری بند 25 و 33 ماده واحده لایحه بودجه90 در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی بند 25 و 33 ماده واحده لایحه بودجه سال 90 در جلسه امروز- دوشنبه- این کمیسیون خبر داد.


"عبدالحسین ناصری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور که اختصاص به بررسی لایحه بودجه سال آینده داشت، گفت: در این جلسه، مباحثی همچون شهرداری‌ها، عوارض، مترو، حمل و نقل، شورای شهر و آلایندگی هوا مطرح شد.



نماینده نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: تعیین میزان عوارض، حمایت از حمل و نقل شهری در تهران و شهرهای بزرگ و همچنین بررسی بودجه شورای شهرها از جمله موضوعاتی بودند که توسط اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.



سخنگوی کمیسیون شوراها در پایان گفت: جلسه امروز با جمع‌بندی معینی همراه نبود و ادامه بررسی بندهای 25و 33 ماده واحده لایحه  بودجه سال 90 به جلسات بعدی موکول شد.



براساس بند 25 ماده واحده لایحه بودجه 90 کل کشور، شرکت‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که فعالیت آنها موجب آلودگی و تخریب محیط زیست است، به ویژه شرکت‌های فعال در امور نفت و گاز مکلفند علاوه بر عوارض آلایندگی پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعتبارات لازم برای جلوگیری و جبران آلودگی‌های زیست محیطی را از محل منابع خود و با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تائید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هزینه نمایند.



در بند 33 ماده واحده نیز آمده است: اجرای ماده 6 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و ماده  17 آیین نامه اجرایی آن، وزارت امور اقتصادی ودارایی(خزانه داری کل) مکلف است با نظر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در صورت عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی کشور از سرجمع اعتبارات مربوط به درآمد کل شهرداری‌ها (از جمله سهم عوارض شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده) نسبت به پرداخت آن از محل اعتبارات متمرکز مربوط به شهرداری‌ها رأساً اقدام نماید.

  • کد خبر : 39311
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار