خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/05 - 19:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از نصرالله ترابی قهفرخی

پیشنهادهای کمیسیون اجتماعی در بودجه سال 90

"نصرالله ترابی قهفرحی"طی یادداشتی پیشنهادهای تصویب شده کمیسیون اجتماعی در لایحه بودجه سال 1390در زمان بررسی در کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.


متن یادداشت عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرکرد که در نشریه زردکوه چهارمحال و بختیاری منتشر شده به این شرح است:



کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهادهای زیادی را وارد لایحه بودجه سال 90 کرد که از مهمترین آنها می‌توان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.



دولت در لایحه پیشنهادی 12 هزار میلیارد ریال برای این همسا‌ن‌سازی در نظر گرفته بود که با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این مبلغ به 15 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.



مچنین با توجه به میزان بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی مقرر شد مبلغ 215 هزار میلیارد ریال از درآمد بودجه به صورت واگذاری سهام به تامین اجتماعی پرداخت شود. به بیان دیگر پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی جزو پیشنهادات کمیسیون بود.



بحث بازنشستگان فولاد نیز یکی دیگر از پیشنهادات کمیسیون بود که مقرر شد دولت 6 هزار میلیارد ریال از محل واگذاری سهام به بازنشستگان فولاد کمک کند.



با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مبلغ 200 میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اختیار بهزیستی قرار گرفت. همچنین کمیسیون پیشنهاد کرد یک مرحله عیدی از محل اعتبارات معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شود.



یکی دیگر از پیشنهادات کمیسیون اجتماعی مربوط به قانون اشتغال جانبازان مصوب سال 72 بود که مقرر شد تعیین مبلغ پرداخت از کارافتادگی جانبازان توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید انجام گیرد.

  • کد خبر : 44811
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار