خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/17 - 19:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون فرهنگی خبر داد:

پیشنهاد افزایش بودجه برای برخی نهادهای فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از بررسی نهایی پیشنهادها درباره لایحه بودجه 90 در جلسه امروز (سه شنبه 17 اسفند) خبر داد و گفت: کمیسیون فرهنگی پیشنهاد افزایش بودجه برخی نهادهای فرهنگی را ارائه کرده‌است که بودجه نهایی این نهادها پس از اعمال افزایش، مشخص خواهد شد.


"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (WWW.icana.ir)   گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی در بررسی لایحه بودجه 90 بیش از 200 مورد پیشنهاد ارائه داده‌اند که بررسی این پیشنهادها به اتمام رسیده و پیشنهادهای مناسب و عملیاتی تصویب شده است.



نماینده مردم بویراحمد و دنا با اشاره به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر افزایش بودجه بعضی از نهادهای فرهنگی، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میزاث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برخی تشکل‌های فرهنگی غیر دولتی، از جمله نهادهایی بوده‌اند که افزایش اعتبارات برای آنها پیشنهاد شده است.



هدایت خواه با تأکید بر اهمیت بحث شاخص‌های فرهنگی استان‌ها، تصریح کرد: در جلسه کمیسیون درباره شاخص‌های فرهنگی استان‌ها سیاست‌گذاری شد و مقرر شد 20 درصد اعتبارات این بخش، در اختیار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد.



وی افزود: همچنین مقرر شد اعتبارات این حوزه با پیشنهاد شورای برنامه‌ریزی استان‌ها و ضمن انجام توافق با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، بین نهادهای مختلف فرهنگی توزیع شود.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی از اعمال نظر بر بودجه دستگاه‌ها و فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال 89، تصویب شده بود که تا نیم درصد از اعتبارات همه دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد. این در حالی است که کمیسیون فرهنگی در لایحه بودجه 90، تخصیص نیم درصد کامل از اعتبارات دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی را تکلیفی و الزامی کرده است.

  • کد خبر : 40301
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار