خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/22 - 17:54
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کرمی:

پژوهش باید در کشور نهادینه شود

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید نسبت به نهادینه شدن امر پژوهش در کشور راهکارهای لازم و مقتضی را منظور کند.

"عبدالجبار کرمی" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص نقش پژوهش در کشور گفت: کشورهای قدرتمند در عرصه های مختلف پزشکی، مهندسی و صنعتی با توجه بیش از حد به پژوهش، توانستند از راه پرفراز و نشیب توسعه نیافتگی به این مرحله برسند.
وی یادآورشد: اگر خواهان این هستیم به اهداف برنامه های پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یابیم، باید به تحقیقات به عنوان یک اصل مهم و اساسی بنگریم.
نماینده مردم سنندج، کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که جای سئوال و بررسی دارد، اینست که چرا بودجه پژوهش که یک درصد بودجه تولید ناخالص ملی تعیین شده تا کنون تخصیص نیافته است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا وقتی اهمیت پژوهش برای مسئولان و دست اندرکاران مشخص نشود نمی توان انتظار داشت تحقیقات در کشور رشد یابند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: توجه به امر پژوهش در وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف می تواند دگرگونی های مثبت و سازنده ای به همراه داشته باشد.

  • کد خبر : 35627
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار