خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/03 - 13:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
لاهوتی خبر داد

پل چمخاله به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

**عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از به بهره‌برداری رسیدن پل چمخاله در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

"مهرداد لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نشریه گلچین درخصوص آخرین پیگیری‌های خود در حوزه انتخابیه خود به جلسه خود با مدیر کل راه استان اشاره کرد و گفت: در 11 کیلومتری کنار گذر شهر لنگرود 4 پل روگذر تعبیه شده است که هر چهار پل کار طراحی آنها به اتمام رسیده است که طی پیگیری‌های انجام شده کار اجرایی آنها در روزهای آینده شروع خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود همچنین از احداث یک دانشکده جدید در حوزه انتخابی خود خبر داد و گفت: موافقت جهت احداث یک دانشکده تحت نظارت دانشگاه پیام نور در شهر اتاق‌ور جلب شده است و به زودی کارهای مربوط به پیگیری اجرایی شدن آن شروع می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از به بهره‌برداری رسیدن پل چمخاله در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این مژده به مردم داده می‌شود که پل چمخاله تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه سهم صنعتی‌سازی در حوزه ساخت مسکن تا پایان برنامه پنجم توسعه به 20 درصد برسد، گفت: عمر ساختمان‌ها در ایران 25 سال است که باید به 50 سال برسد.

وی خاطر نشان کرد: برای گسترش این روش و کنار گذاشته شدن روش سنتی در ساخت مسکن باید بستر سازی‌های لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران افزود: باید به مردمی که می‌خواهند از این طریق ساختمان‌سازی کنند تسهیلات بیشتری اختصاص داد.

عضوکمسیون عمران مجلس با اشاره به مزیت‌های ساخت مسکن از طریق صنعتی‌سازی گفت: در این روش هزینه تمام شده حداقل 10 درصد کاهش پیدا می‌کند و از طرفی سرعت ساخت بالا رفته و عمر ساختمان‌هایی که از این روش ساخته می‌شوند نیز افزایش پیدا می‌کند.

لاهوتی خاطر نشان کرد: از طرفی چون ساخت مسکن در این روش انبوه است نظارت روی ساخت آن افزایش پیدا می‌کند و از لحاظ معیارهای ایمنی نیز قابلیت کنترل بیشتری بر ساخت و ساز مسکن قابل اعمال است.

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: با توجه به اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها نزدیک است یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود و کاهش هزینه‌ها را در بر داشته باشد این روش است، بنابراین مردم بیشتر متقاضی این نوع ساخت مسکن می‌شوند.

وی گفت: با توجه به تورمی که بر اثر هدفمندی یارانه‌ها رخ خواهد داد، 20 درصد کاهش هزینه‌ها در این بخش از طریق صنعتی‌سازی جبران خواهد شد.

لاهوتی تصریح کرد: در زمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه باید به سمت شرکت‌هایی هدایت شود که از این روش می‌خواهند ساختمان‌سازی کنند.

  • کد خبر : 32197
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار