خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/22 - 14:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی:

پزشکان بخش دولتی با تمام توان به مردم خدمت کنند

**نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر مجلس درباره ممنوعیت فعالیت پزشکان شاغل در بخش دولتی در بخش‌های خصوصی و مراکز درمانی خاطر نشان کرد: طرحی که مجلس آن را در دست بررسی قرارداد از این بابت است که وقتی فردی در سازمانی دولتی مانند وزارت بهداشت و درمان یا دانشکده‌های علوم پزشکی استخدام می‌شود تمام توان خود را بر روی خدمت به مردم بر مبنای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت بگذارد.

"هادی مقدسی" در گفت و گو با نشریه شهاب، ادامه داد: گاهی اتفاق افتاده بود که پزشکانی که در مراکز دولتی کار می‌کنند بیماران را به سمت مراکز خصوصی سوق می‌دهند و دلیل آن هم این بود که برای اینکه ممکن بود سهمی را در این میان داشته باشند. برای اینکه ما جامعه پزشکی را از این شائبه‌های شخصیتی مبرا کنیم و برای اینکه قداست حرفه پزشکی را حفظ کنیم این کار انجام شد.

نماینده مردم بروجرد یادآور شد: اگر امروز ایثار پزشکان در همه تاریخ بخواهد با سودجویی عده‌ای زیر سؤال برود صحیح نیست. تدبیر مجلس هم این است که افرادی که در بخش دولتی کار می‌کنند بایستی خدمت به مردم را در همین قسمت به حد اعلا برسانند تا مردم از بخش دولتی نیز راضی باشند.

مقدسی درباره احتمال مراجعه پزشکان به بخش خصوصی برای ادامه کار افزود: نظارت بر این موضوع بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و این وزارتخانه بر اجرای این قانون نظارت کامل دارد و مجلس هم پیگیر کار نظارت است.

وی درباره همکاری نکردن تعداد محدودی از پزشکان نیز گفت: ما اینقدر در جامعه پزشکی پزشکان متعهد تربیت کرده‌ایم که متقاضیان خدمت در بخش دولتی با شرایط فعلی بسیار زیادند و از این بابت هم نگرانی نخواهیم داشت.

وی درباره میزان بارش‌های جوی در استان لرستان نیز تأکید کرد: نسبت به سال‌های قبل کم‌بارش‌ترین سال‌ها را داشته‌ایم. الان حدود 7 سد در دست احداث داریم. این کمک می‌کند که به دولت تکلیف کنیم تا با جدیت بیشتری به تأمین منابع سدها بپردازد تا در یک چنین مواقعی بتوانیم اندک آب موجود را هم برای مواقع خشکسالی حفظ کنیم تا در مواقع کم آبی بتوانیم با مشکل خشکسالی مبارزه کنیم.

  • کد خبر : 35602
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار