خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/21 - 10:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سه‌شنبه این هفته اتفاق می‌افتد؛

پرسش و پاسخ 2 ساعت و نیمی وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، این هفته با 16 سئوال از سوی 12 نماینده، وزیر نیرو را با امتحان دشوار دو و نیم ساعته‌ای روبه‌رو خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) روز یکشنبه این هفته (22 خرداد) بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان شده در دستور کار خواهد داشت.



این لایحه پیش‌تر از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شده بود.



همچنین در ادامه این نشست بحث پیرامون رسیدگی به وضعیت خرید گندم و جدول‌های مربوط به نحوه پرداخت به کشاورزان با حضور مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی دنبال خواهد شد.



عصر یکشنبه نیز بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان دامپزشکی و همچنین ارائه گزارش مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در باره اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در دستور کار است.



 



وزیر نیرو در ایستگاه پرسش‌های نمایندگان



نشست روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی در حالی آغاز خواهد شد که نامجو، وزیر نیرو، 12 نفر از نمایندگان را برای طرح سئوال در برابر خود می‌بیند.



حیدری(نماینده اردل، فارسان و کوهرنگ)، دهقان، آرین منش، اسدالهی و حسینی (نمانیدگان چناران، مشهر، تربیت جام و فریمان)، حیات مقدم (نماینده ماه‌شهر)، حیدری (نماینده سقزو بانه)، محمدی (نماینده مریوان)، کیخا (نماینده زابل و زهک) با سه سئوال، حاجی اصغری (نماینده میانه)، اسدی (نماینده مشکین شهر) با سه سئوال و محمودزاده (نماینده مهاباد) با چهار سئوال از وزیر نیروی دولت، انتظار پاسخی قانع‌کننده خواهند داشت.



این از معدود دفعاتی است که هم‌زمان 12 نماینده با 16 سئوال در یک کمیسیون، مسئولان دولتی را پای میز پاسخ‌گویی می‌کشانند.



 



هفته پر جنب‌وجوش تحقیق و تفحص‌ها



یکشنبه و سه‌شنبه این هفته (22 و 24 خرداد) هیئت‌های تحقیق تفحص کمیسیون کشاورزی مجلس در باره علت واردات دام زنده به کشور و عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، جلسه برگزار می‌کنند.



در این نشست‌ها گزارش‌های کارشناسان از موضوع‌های در حال مطالعه این هیئت‌ها، بررسی می‌‌شود.



همچنین بررسی طرح اقتصادی دانه‌های روغنی کانولا با حضور معاونان تولیدات گیاهی، برنامه‌ریزی و اقتصادی، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی، رئیس سازمان حفاظت نباتات و مدیرکل دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، در کمیسیون کشاورزی و از سوی کارگروه منتخب این کمیسیون موضوع نشست روز دوشنبه (23 خرداد) خواهد بود.



این کارگروه روز چهارشنبه (25 خرداد) نیز بررسی لایحه جامع خاک را در دستور کار دارد.

  • کد خبر : 50555
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار