خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/20 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نکونام در نشست خبری -11:

پرداخت حقوق با اساس عدالت همخوانی ندارد

**"محمدابراهیم نکونام" خاطر نشان ساخت: کمیسیون اصل نود پیگیر ایجاد همخوانی و عدالت در نوع پرداخت حقوق در نظام اداری است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محمدابراهیم نکونام" در ادامه سخنان خود در نشست خبری امروز با بیان اینکه این کمیسیون پس از جریان فتنه سال گذشته در مورد این موضوع ورود پیدا کرده است، گفت: به دلیل فاجعه ننگ‌بار کوی دانشگاه و کهریزک صبغه گزارشی که مجلس در این مورد تهیه کرده بود بیشتر در این جهت بود و به اثرات فتنه کمتر توجه شد اما ما در کمیسیون اصل نود اقدامات خوبی در مذاکرات و مکاتبات با مقامات کشوری و لشکری انجام دادیم و به بررسی تبعات فتنه در ابعاد مختلف پرداختیم که امیدوارم در اواخر امسال یا اوایل سال آینده این گزارش آماده ارایه به مردم و ثبت در تاریخ شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به دلیل عمق این فاجعه همواره نسبت به فتنه سال گذشته تذکر می‌دهند. البته در کشور ما فتنه‌های زیادی صورت گرفته اما در مورد سال گذشته کسانی که از سال‌های قبل متصدی و متولی اداره کشور بودند در این جریان قرار گرفتند و بصیرت و بینایی لازم را نسبت به اساس انقلاب نداشتند و لطمات جدی به نظام وارد کردند. از این رو ضرورت دارد که گزارش منسجمی در همه ابعاد تدوین شود و در تاریخ انقلاب بماند.

نکونام در ادامه به موضوع تفاوت پرداخت حقوق در نظام اداری کشور اشاره کرد و گفت: در بسیاری موارد نوع پرداخت حقوق با اساس عدالت همخوانی ندارد و تفاوت حقوق دو فردی که در یک اداره و حتی گاهی در یک اتاق با یکدیگر کار می‌کنند بسیار زیاد است و این جزو موارد مهمی است که کمیسیون اصل نود به آن می‌پردازد.

نماینده مردم گلپایگان وضع مقررات برای حضور همزمان در هیات مدیره چند شرکت و چگونگی دریافت حق‌الزحمه و پاداش را از نتایج بررسی‌های کمیسیون اصل نود در مورد یکی دیگر از پرونده‌های مطروحه عنوان کرد.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم راه‌اندازی سامانه اطلاعات مشتریان امور بانکی گفت: اگر این سامانه راه‌اندازی شود آمار تخلفات در بخش بانکی بشدت کاهش خواهد یافت و بر این اساس ما در کمیسیون اصل 90 به دنبال این موضوع جهت کاهش تخلفات هستیم.

وی همچنین  به تخلفی در پالایشگاه ایلام اشاره کرد که با تلاش‌های فراوان به خلع ید مسئول متخلف منجر شده است.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 در رابطه با عملکرد حساب ذخیره ارزی نیز بطور جدی ورود پیدا کرده و اینکه آیا محتوای این حساب به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد یا نه؟ همچنین کمیسیون در بحث دو میلیارد دلار مصوبه مجلس برای تخصیص به مترو از محل حساب ذخیره ارزی نیز وارد شده که این موضوع هنوز اجرا نشده است.

ادامه دارد

  • کد خبر : 35430
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار