خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/01 - 17:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اعضای کمیسیون انرژی از حضور نیافتن معاون راهبردی رییس جمهور در این کمیسیون انتقاد کردند

پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو فقط از روی کاغذ

سخنگوی کمیسون انرژی مجلس با بیان این که وزارت نیرو هیچ اقدام عملی برای پرداخت بدهی‌هایش انجام نداده است، از انتقاد اعضای کمیسیون انرژی به دلیل عدم حضور معاونت نظارت راهبردی در جلسه این کمیسیون خبر داد.


 سیدعماد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاری اقتصادی خانه ملت گفت: در نشست روز سه‌شنبه (اول آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  مجید نامجو وزیر نیرو گزارشی از عملکرد دولت برای پرداخت بدهی‌های خود به فعالان صنعت برق ارائه کرد.



نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی، با استناد به آمارهایی که وزیر نیرو در نشست کمیسیون مطرح کرده بود، گفت: امسال 5 میلیارد لیتر در سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی شده است که این آمار منحصربه‌فردی است.



وی ادامه داد: امسال 51 میلیمتر بارندگی در کشور داشتیم که 364 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.



حسینی با بیان اینکه طبق مواد 32 و 35 قانون بودجه سال 1390 دولت و وزارت نیرو تصمیم‌هایی را برای پرداخت مطالبات بانکی انجام داده است، یادآور شد: البته دولت هیچ گونه اقدام عملی برای پرداخت بدهی‌ها انجام نداده و تصمیم‌گیری‌ها بیشتر جنبه اداری داشته است.



13 هزار میلیارد تومان مجموع بدهی‌های وزارت نیرو



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه برخی از بدهی‌های وزارت نیرو به دست‌اندرکاران صنعت برق به بانک‌ها محول شده است، تاکید کرد: مجموع بدهی‌های وزارت نیرو 13 هزار میلیارد تومان است که 8 هزار میلیارد تومان آن سهم پیمانکاران برق است.



نارضایتی اعضای کمیسیون انرژی از عدم حضور عزیزی



وی همچنین با اعلام نارضایتی اعضای کمیسیون انرژی از حضور نیافتن ابراهیم عزیزی معاون نظارت راهبردی رئیس جمهوری در نشست‌های کمیسیون انرژی سخن گفت و افزود: از ابتدای عمر مجلس هشتم وی حتی یک‌بار در کمیسیون انرژی حاضر نشده است.



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هشتم تصریح کرد: با وجود این که حضور معاون نظارت راهبردی در دستور کار کمیسیون انرژی بوده و پرداخت بدهی وزارت نفت از وظایف معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری بوده ولی عزیزی حتی حاضر به توضیح در این‌باره به مجلس نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 63352
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم