خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/11 - 18:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی با اشاره به قرائت گزارش تولید بنزین در جلسه کمیسیون انرژی:

پتروشیمی‌ها 10 میلیون لیتر بنزین به بازار وارد کرده‌اند

**سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان پتروشیمی کشور در کمیسیون انرژی حضور پیدا کردند، تاکید کرد: بر اساس گزارش ارائه شده، پتروشیمی‌های کشور 10 میلیون لیتر بنزین به بازار وارد کردند.

"عماد حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به حضور مدیران وزارت نفت، کارشناسان دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان بازرسی کل کشور در کمیسیون انرژی، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و جلوگیری از واردات بنزین، واحدهای پتروشیمی با هدف گذاری کوتاه مدتی اقدام به تولید بنزین مصرفی کردند که این طرح تاکنون با موفقیت انجام شده است.

نماینده مردم قروه در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از کارشناسان معتقد هستند بنزین تولید از پتروشیمی‌ها آلوده هستند اعضای کمیسیون، از وزارت نفت درخواست تامین بنزین با برنامه بلند مدت را داشتند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه نمایندگان احداث پالایشگاه‌ها، بهسازی پالایشگاه‌های موجود و ساخت واحدهای تولید بنزین در پالایشگاه‌ها را پشنهاد کردند، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل مشکل قانونی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی دارد به پایان نرسیده است و نمایندگان خواهان رفع مشکلات مربوط به این پالایشگاه‌ شدند.

وی ادامه داد: اگر پالایشگاه‌های لاوان، اراک، تهران، آبادان، اصفهان، تبریز و بندرعباس بهسازی شده و به واحدهای تولید بنزین مجهز شوند تولید بنزین به 26 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت،در این صورت نه تنها به واردات نیاز نخواهیم داشت بلکه می توانیم به دنیا بنزین صادر کنیم.

  • کد خبر : 28622
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار