خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/19 - 13:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی بهمن مرادنیا:

پتانسیل‌های بیجار

**بهمن مرادنیا نماینده بیجار در یادداشتی که در هفته نامه سوران منتشر شده است، به پتانسیل‌های شهرستان بیجار اشاره کرده است.

منطقه بیجار با قدمتی بالغ بر حدود هفت هزار سال دارای پتانسیل‌های عالی در زمینه کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود و علی‌رغم آنکه کشاورزان و زارعان این منطقه از کمترین امکانات مورد نیاز برخوردارند، در سال جاری موفق به تولید بیشترین مقدار گندم در استان شده‌اند. چنین وضعیتی ایجاب می‌کند که دولت عدالت‌محور با برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به توسعه کشاورزی به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه استان توجه نشان دهد.

علاوه بر ضرورت استفاده کامل و بهینه از ظرفیت کشاورزی بیجار لازم است با احداث و راه‌اندازی کارخانه‌ها و صنایع بزرگ و کوچک در جهت رفع محرومیت و بحران بیکاری مردم ساکن بیجار قدم‌های مؤثری برداشته شود.

اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که بدانیم در حال حاضر در شهرستان‌ بیجار حدود هفت هزار نیروی بیکار وجود دارد که نیازمند تأمین شغل و آینده سالم و مطمئن هستند که بی‌شک عدم توجه به وضعیت این بیکاران خود می‌تواند مقدمه فاجعه و خسران باشد.

البته نباید از نظر دور داشت که در سالیان اخیر تلاش‌های مثمرثمری در جهت رفع محرومیت و بهبود زندگی مردم صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به تکمیل گازرسانی به 26 روستا در اثر زحمات دولت عدالت‌محور و سفر بابرکت رهبر معظم انقلاب به کردستان اشاره نمود که علاوه بر آنها گازرسانی به 16 روستا در ایام‌الله دهه مبارک فجر نیز در دستور کار افتتاح و 17 روستای دیگر نیز در دست مناقصه هستند که به این ترتیب مجموعاً 57 روستای بیجار تحت پوشش شبکه گازرسانی قرارخواهند​گرفت که امیدوارم با تلاش‌های همه‌جانبه مردم، مسئولان و نمایندگان همه روستاهای منطقه از نعمت گاز برخوردار شوند.

  • کد خبر : 37566
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار