خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/18 - 16:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
گروسی خبر داد:

پایان بررسی لایحه اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع

**نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز، مواد باقی‌مانده از لایحه اصلاح قانون معادن را بررسی کردند و کار این لایحه در کمیسیون صنایع خاتمه یافت.

"حسین گروسی" عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز یکشنبه کمیسیون، گفت: امروز از ماده 14 تا ماده 25 لایحه اصلاح قانون معادن بررسی شد و در نهایت کار بررسی این لایحه در کمیسیون به پایان رسید.

نماینده شهریار ادامه داد: یکی از مهمترین مصوبات کمیسیون به تبصره 6 ماده 14 لایحه قانون معادن بر می گردد که بر اساس آن 15 درصد درآمد دولت از معادن باید در بخش، شهرستان و استانی که معادن از آن استخراج شده است، هزینه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: طبق این تبصره 15 درصد در آمد دولت باید در جهت ایجاد زیرساخت مناسب، رفاه و آبادانی محل برداشت معادن هزینه شود.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، لایحه اصلاح قانون معادن با 35 ماده پس از بررسی در کارگروه تخصصی در کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون اصلی و در کمیسیون‌های انرژی و عمران به عنوان کمیسیون‌های فرعی بررسی شد.با توجه به اتمام کار کمیسیون صنایع در خصوص این لایحه، پس از جمع بندی نهایی ، جهت تصویب ماده‌ها، لایحه برای قرائت در صحن علنی به هیات رییسه ارائه خواهد شد.

نماینده مردم شهریار با بیان اینکه ادامه جلسه امروزکمیسیون در محل وزارتخانه صنایع و معادن پیگیری خواهد شد،افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نظر دارند با حضور در وزارتخانه و طی نشستی با وزیر صنایع و معادن آثار اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها در بخش صنعت را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون به دنبال علل تاخیر اجرای این قانون نیست، تصریح کرد: ما تنها به دنبال پیش بینی آسیب‌ها و ضررها به بخش صنعت پس از اجرایی شدن این قانون هستیم و در نظر داریم راه حل مناسبی برای پیشگیری مطرح شود.

  • کد خبر : 29115
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار