خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/27 - 09:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم‌فرد خبرداد؛

پایان بررسی طرح احزاب در کمیسیون شورا‌ها تا پیش از ماه مبارک رمضان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی طرح احزاب در این کمیسیون تا پیش از ماه مبارک رمضان خبرداد.


"ایوب پاپری مقدم‌فرد" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) درباره جلسه روز سه‌شنبه  کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون رسیدگی به طرح ۴۰ ماده‌ای احزاب را ادامه می‌دهند.



نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی ۱۱ ماده طرح احزاب به پایان رسیده، تصریح کرد: مهم‌ترین ماده این طرح، ماده ۱۰ است که به نحوه صدور پروانه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی مربوط می‌شود.



وی با اشاره به اینکه چند بند از ماده ۱۰ طرح مسکوت مانده، افزود: اعضای کمیسیون برای انشاء مجدد این چند بند نیاز به تفکر و اندیشه بیشتر دارند.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: در جلسات کمیسیون نمایندگانی از مرکزپژوهش‌های مجلس، وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور حضور دارند و نظرات کار‌شناسی خود را در رابطه با طرح احزاب ارائه می‌دهند که مدنظر قرار می‌گیرند.



وی ادامه داد: اگر دستور دیگری مورد رسیدگی قرار نگیرد، کمیسیون تا طرح ماه مبارک رمضان کار بررسی طرح یاد شده را نهایی می‌کند و گرنه حداقل یک ماه دیگر طول می‌کشد تا آماده ارائه به صحن علنی مجلس شود.



اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور روز سه‌شنبه - ۲۸ تیرماه - پس از بررسی آخرین اخبار و اطلاعات واصله به کمیسیون، رسیدگی به طرح احزاب را ادامه می‌دهند.

  • کد خبر : 54104
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار