خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/20 - 18:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان:

پاسخ‌های وزیر بهداشت به سئوالات نمایندگان قانع‌کننده بود

**سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور وزیر بهداشت و درمان در کمیسیون متبوعش، گفت: نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شدند و 2 نماینده نیز سئوالاتشان را پس گرفتند.

"حسن تامینی‌لیچایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این مطلب که آقای حسینی نماینده اهواز و آقای جمشیدزهی نماینده سراوان از پاسخ وزیر قانع شدند، اظهار کرد: سئوال آقای حسینی درباره پیشرفت کند مصوبات استانی در حوزه بهداشت و درمان بود که خانم دستجردی در بازدیدی که قرار است از استان خوزستان داشته باشد قول برطرف کردن نواقص را داد.

نماینده مردم رشت در مجلس، افزود: سئوال نماینده مردم سراوان نیز که به نوعی دغدغه و نگرانی همه اعضای کمیسیون و وزیر نیز بود، در رابطه با مسئله تمام وقت جغرافیایی هیات علمی، خصوصا مسئوالان دولتی بود که قرار شد ایشان طی هماهنگی با وزیر در این‌باره بحث کنند.

تامینی با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی باید به طور تمام وقت در اختیار دولت و مردم باشند، گفت: به گفته وزیر بهداشت و درمان این مسئله در مناطق محروم مشهودتر است و این به دلیل پرداختی کم به پزشکان است و در نتیجه آنها نیز تمام وقت خود را نمی‌توانند در یک بیمارستان صرف کنند.

وی به دستور کار دیگر کمیسیون اشاره کرد و افزود: مسئله هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها که قرار بود بیش از 50 بیمارستان به این شیوه اداره شوند؛ گویا در مرحله اجرایی با مشکلاتی مواجه شدند و قرار شد با پیگیری‌های بیشتر نواقص رفع شود. مشکلات و مسائل موضوع پزشک خانواده و سیستم ارجاع  نیز بررسی شد که با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، این مشکلات برطرف شود.

همچنین سایر دستور کارهای امروز کمیسیون بهداشت به دلیل کمبود وقت مطرح و بررسی نشد.

  • کد خبر : 29285
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار